Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa måla/rita/skissa-appar för iPad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-09 00:14

Vilka appar rekommenderas för att måla/rita/skissa/pensla på en iPad? Pris är av mindre betydelse, bara den är ett roligt papper/duk man kan skapa verk på.

Tänker främst på program för att måla fritt - Adobe Ideas hittade jag och det verkade perfekt för min konstnärlige mor som precis skaffat sig iPad. Men Ideas verkar inte gå att ladda ner lägre.(?)

Var det inte nåt ritprogram som demonstrerades när iPad 3:gen presenterades?

Proceate är definitivt en grymt bra app för att skissa/måla med diverse (de flesta) olika tekniker. Har testat massor men hittills har inget nåt upp till denna apps nivåer! Det är proffsnivå på detta. Särskilt med nya iPad (v3). Där upplösningen är hela 1920x1408 pixlar. Kostar några kronor men inte mer än ett gäng med skissblock, pennor och penslar...

Ursprungligen av HåkanO:

Proceate är definitivt en grymt bra app för att skissa/måla med diverse (de flesta) olika tekniker. Har testat massor men hittills har inget nåt upp till denna apps nivåer! Det är proffsnivå på detta. Särskilt med nya iPad (v3). Där upplösningen är hela 1920x1408 pixlar. Kostar några kronor men inte mer än ett gäng med skissblock, pennor och penslar...

Den verkar rätt bra, fungerar den för mig som inte kan rita också:)

Kolla också Paper by 53. Kul gränssnitt och en riktigt bra "akvarellmotor" Gratis i grundutförandet men man bör inhandla de extrafärger och verktyg som man kan köpa inuti appen.

Jag använder SketchBook Pro. Tycker den är riktigt bra. Många olika penslar etc att välja mellan. Stöd för iCloud.
Det var för övrigt en annan Adobe-app de visade på presentationen som då åtminstone inte var ute än. Som jag minns det var den för något speciellt för de tog upp en bild från Sketchbook och jobbade vidare i den andra appen.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-05-09 09:29

Art Set, enkel och bra
Art Set för iPad i iTunes App Store

Art Rage, mer inställningar
ArtRage för iPad i iTunes App Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-09 09:50

Adobe Ideas är bra för snabba skisser. Gillar även Brushes, men det är lite tungt på en ur-iPad med sina penslar. Vill minnas att det var Brushes som användes i utställningen på Louisiana häromåret:

David Hockney: Me Draw on iPad - Louisiana Museum of Modern Art

/magnus

1
Bevaka tråden