Jag slog till och köpte tre 27" på cdon (Philips 273E3LHSB/00 LED, 1920x1080p, 1ms - Hemelektronik - CDON.COM) och de funkar perfekt på barnens pc:ar men min vill inte alls leverera med min mac mini. Enligt specifikationen så skall den funka med OSX.
Det är inga problem att få bild, eller att den hamnar utanför, bilden blir helt enkelt inte skarp, den är fuzzy. Vad har jag provat?
1. MAC (hdmi - adapter till DVI > DVI kabel till skärm) SKÄRM
2. MAC (hdmi kabel) SKÄRM
3. MAC (Mini Display port till DVI > DVI kabel till skärm) SKÄRM
4. MAC (Mini Display port till VGA > VGA kabel till skärm) SKÄRM
Det som blir bäst "eller minst sämst" är alternativ 1. Jag har också kollat alla inställningar med SwitchResX mot specifikationen från Philips och det är rätt. Har även provat en massa andra varianter (mjukvarumässigt) för att se hur det blev men det gav bara ännu sämre resultat.Har kollat LCD font smoothening utan resultat. Har även gått igenom alla varianter på skärmens inställningar....
Det enda som jag kan se är skumt och skulle kunna vara ett fel är att när jag tittar på profilen för skärmen (hårdvarufakta via apple-ikonen uppe till vänster) är att mac mini:n ser skärmen som en TV. Dock har jag ingen aning om hur man kan ställa om detta eller om detta betyder något.
Har ni några sista råd innan jag skickar tillbaka skärmen till CDON? Om någon har köpt en annan 27 tummare för budgetpengar så får ni gärna rekommendera!