Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ingen service" efter uppgradering

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2012-05-09 15:08

I morse stod det att det fanns en ny uppdatering av iOS och att den redan var hämtad. Jag installerade den. Sedan dess står det "Ingen service" uppe till vänster och varken telefon eller internet via 3G funkar.
Va? Måste jag göra fabriksåterställning nu?

Vad har du provat? Omstart?

• Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2012-05-09 15:20

Ja, så mycket mer än det har jag inte kommit på att prova. Men det har jag i alla fall gjort och det hjälpte alltså inte. Och så har jag förstås tittat runt för att se om jag kunde se något misstänkt eller ändrat, men det gjorde jag inte.

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-09 18:06

Vad händer om du gör Inställningar > Allmänt > Återställ > Återställ nätverksinst. ?

• Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2012-05-10 04:07

Det funkar igen. En återställning med startknapp och hemknapp. Sedan tog det en halvtimme. Sedan gick det.
En detalj var att rubriken "Operatör" saknades medan det stod "Ingen service". En halvtimme efter återställning fanns den rubriken där och telefonen gick. (Jag vet ju inte om det tog en halvtimme, men efter två minuter gick den inte och nästa gång jag tittade efter en halvtimme så gick den)

En s.k Hard Reset som du gjorde löser det mesta

Håller med Barbapappa!

Sedan jag uppdaterade kan min telefon (3GS) tycka att "Ingen service" är det bästa den kan erbjuda mig trots att jag är inne i centrala Karlstad. När den väl hittar mottagningen igen (på samma plats) så brukar den endast leverera EDGE tills jag startar om telefonen eller lägger den i flygplansläge och sedan tillbaka, då har jag 3G som det ska vara.
Min teori just nu är att den ibland tappar teckning om den vill ändra från 3G till EDGE och när den väl hittar teckning efter en minut eller så, då nöjer den sig med EDGE tills jag startar om på något av ovan nämnda sätt. Lätt frustrerande när jag pratar med någon och samtalet bryts.

Ursprungligen av Scarecrow:

Sedan jag uppdaterade kan min telefon (3GS) tycka att "Ingen service" är det bästa den kan erbjuda mig trots att jag är inne i centrala Karlstad. När den väl hittar mottagningen igen (på samma plats) så brukar den endast leverera EDGE tills jag startar om telefonen eller lägger den i flygplansläge och sedan tillbaka, då har jag 3G som det ska vara.
Min teori just nu är att den ibland tappar teckning om den vill ändra från 3G till EDGE och när den väl hittar teckning efter en minut eller så, då nöjer den sig med EDGE tills jag startar om på något av ovan nämnda sätt. Lätt frustrerande när jag pratar med någon och samtalet bryts.

Testa det som står i post #5, och post #4. Fungerar inte det så återställer du den i iTunes med backup. Fungerar inte det så återställer du utan backup.

Om det nu inte skulle fungera så skulle jag kontakta operatören

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa det som står i post #5, och post #4. Fungerar inte det så återställer du den i iTunes med backup. Fungerar inte det så återställer du utan backup.

Om det nu inte skulle fungera så skulle jag kontakta operatören

Testade det utan resultat, sedan fick jag höra av en kompis att Telia tydligen har tekniska problem i sitt nät så jag avvaktar att göra något mer tills Telia säger att deras nät ska fungera som det ska igen. En dålig tillfällighet förhoppningsvis.

1
Bevaka tråden