Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytt telefon - hur återskapar jag den gamla från iCloud?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 09:00

Jag har haft en iPhone 4 som jag backat upp till iCloud. Nu har den pajat och jag fick en utbytes telefon. Problemet jag har nu är att jag inte hittar mina gamla iCloud-backuper. Vad göra?

Bytt telefon - hur återskapar jag den gamla från iCloud?

Du behöver köra samma version av iOS på gamla och nya, annars brukar det inte vara möjligt.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 09:34

Jag minns inte vilken iOS jag hade på gamla, men jag har alltid uppdaterat kontinuerligt. Det skulle vara om det skett någon uppdatering de senaste 2-3 veckorna då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-10 09:36

Hur menar du, "hittar inte gamla iCloud-backuper" ?

iCloud-backuper ligger ju i molnet, hos Apple.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 09:45

Jag har alltså kört återställning via iTunes och där kommer inte de tidigare gjorda iCloud backuperna upp som val.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 09:42

Kan det vara så att jag måste vara ansluten via Wifi? Just nu sitter jag via iTunes, eftersom det saknas Wifi där jag befinner mig.

Man behöver ju inte in i iTunes för att återställa från iCloud.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 09:56

Men man måste väl ha WiFi, det går väl inte över 3G?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-10 10:05

Nej, det är WiFi som gäller för att återställa från iCloud.

Men jag tror du får skilja lite på saker och ting nu, du kan dels ha backup i iCloud (i molnet, inget som ligger lokalt) och sedan kan du också ha backuper som ligger i iTunes på din dator. Du kan aldrig se iCloud-backuper i iTunes.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 10:10

Ok, då fattar jag. Mitt problem är att jag varken har WIFI på jobbet eller hemma just nu. Därför hoppades jag att jag kunde hämta iCloud-kopian via iTunes. Om jag nu kan lokalisera ett WIFI, hur återställer jag telefonen så att jag får frågan om jag vill återskapa från iCloud? Jag har för mig att det var något med att hålla in båda knappar eller nåt sånt.

Bytt telefon - hur återskapar jag den gamla från iCloud?

Japp, upp på ett wifi, återställ telefonen under inställningar så du börjar om från början och får möjlighet att lägga tillbaka data från iCloud.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-10 10:35

För att få wifi hemma är det bara att dela nätverket trådlöst från datorn. Koppla sedan upp telefonen mot ditt hemma-wifi.

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-10 10:55

Grejen är att jag inte har något internet alls hemma just nu, därav mina problem. Men kanske jag kan göra som du beskriver med min jobbdator (PC)?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-10 13:47
Ursprungligen av Matajen:

Grejen är att jag inte har något internet alls hemma just nu, därav mina problem. Men kanske jag kan göra som du beskriver med min jobbdator (PC)?

Ja det går, om datorn har trådlöst nätverkskort. Skulle själv provat med Connectify.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-05-10 18:27

Gå in på typ macdonalds och låna wifi där.

Eller om du har någon kompis som har telefon med funktion internet delning så kanske du kan få internet via den och få iCloud att fungera.

1
Bevaka tråden