Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 5.1.7 har släppts

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Safari 5.1.7 contains improvements to performance, stability, compatibility, and security, including changes that:

• Improve the browser's responsiveness when the system is low on memory

• Fix an issue that could prevent webpages from responding after using a pinch to zoom gesture

• Fix an issue that could affect websites using forms to authenticate users

• Disable versions of Adobe Flash Player that do not include the latest security updates and provide the option to get the current version from Adobe's website. For more information, please visit:About Safari 5.1.7.

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-11 09:44
Ursprungligen av illerG:

Safari 5.1.7 contains improvements to performance, stability, compatibility, and security, including changes that:

• Improve the browser's responsiveness when the system is low on memory

• Fix an issue that could prevent webpages from responding after using a pinch to zoom gesture

• Fix an issue that could affect websites using forms to authenticate users

• Disable versions of Adobe Flash Player that do not include the latest security updates and provide the option to get the current version from Adobe's website. For more information, please visit:About Safari 5.1.7.

Haha, ja kan man inte förhindra att Safari käkar allt minne får man iaf göra det användbart när minnet nästan är slut.

Tänkte jag skulle testa den här versionen, jag har haft problem med alla versioner sedan 5.0.5. Kommer inte ihåg vilka problem jag hade förut men kan säga att problemet här är att om jag drar loss en tab o släpper den så öppnas inget nytt fönster. Den visar ett mini-fönster när jag drar loss den ur tablisten men så fort jag släpper upp musknappen så försvinner den - utan "poff"-molnet.

Sedan ett problem jag känner igen sedan tidigare är att förändringar av verktygslisten i Safari syns inte direkt. Där jag släpper in något nytt blir det ett tomrum som inte fylls i med det jag släppt där, tex textstorlek, förrän efter omstart av Safari

Om jag stänger befintligt fönster kan jag inte öppna något nytt...

Blir att återvända till 5.0.5

Jag kör MacOS 10.6.8

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-14 21:43

Jag kör nyaste Safari på Lion 10.7.4, och där funkar det, både att dra ut fliken, och att dra tillbaka den igen.

Ursprungligen av kenjon:

Jag kör nyaste Safari på Lion 10.7.4, och där funkar det, både att dra ut fliken, och att dra tillbaka den igen.

Jag kan göra det också men om jag släpper den för att skapa ett nytt fönster så försvinner fliken o fönstret visar sig aldrig

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-15 10:15

Det funkar för mej.

1
Bevaka tråden