Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4S kommer bara till äpplet vid start

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iphone 4s som inte startar utan att jag kopplar in i datorn.
När jag kopplar in den i datorn så kommer äpplet upp, efter 10-20 sekunder startar den om tillbaks till äpplet och håller på sådär så länge den är inkopplad.
så fort jag kopplar bort usb stänger den av.

Det går bra att sätta den i återställningsläge och återställa i itunes men så fort den är klar och ska reboot så gör den samma sak med äpplet igen.
Samma sak med DFU mode.

ios: 5.1.1

skulle verkligen uppskatta hjälp om det finns att få, första gången jag skriver här på forumet.

Återställd i iTunes? Jailbreakad?

Jag köpte den i detta läget så jag vet inte riktigt om den är jailbreakad.

Så fråga 1 då, har du återställt den i iTunes?
Var har du köpt den?
Har du originalkvitto?

Jag har försökt, det verkar gå bra men i slutet så säger den waiting for reboot, startar om telefonen och kommer in i samma loop igen.
Har inte testat jailbreaka då jag inte hittar något jailbreak för iphone 4s 5.1.1

Editerade mitt inlägg ovan kort efter att jag postade det, komplettera med dessa uppgifter så får vi se var det slutar.

http://www.99.se/iphone/295183-iphone-4s-bara-till-applet-vid-start.html#post2073355

Du får inget felmeddelande någonstans?

• Medlem
  • 2012-05-15 21:00

Du kikade alltså inte, före du köpte den, att den funkade?

Köpte den på tradera där beskrivningen var att den hakat upp sig på: anslut till itunes. Tänkte att en återställning skulle fixa det ...

Ursprungligen av sally_88:

Köpte den på tradera där beskrivningen var att den hakat upp sig på: anslut till itunes. Tänkte att en återställning skulle fixa det ...

Hoppas du inte betalade många kronor.
Vad är ursprungslandet enligt Apple?
Kolla upp IMEI-spärrar, http://www.ebay.com/itm/251050109211?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_1957wt_1140

vet inte hur man kollar ursprungslandet utan att starta den. imei: *borttaget*

Senast redigerat 2012-05-15 21:32

vet inte hur man kollar ursprungslandet utan att starta den. imei: *borttaget*

Lägg inte ut ditt IMEI-nummer här. Vi har ingen nytta av att veta detta unika nummer för din iPhone. Dessutom kan det finns sätt för en del att helt enkelt göra saker de ska ge fan i, vilket ställer till problem för dig.

Jag får felmeddelande 1602 i itunes om jag har den i DFU mode när jag försöker återställa. om jag har den i återställningsläge får jag inget felmeddelande alls.

köpte den på tradera, har inget kvitto

Du har gjort det som Apple föreslår för 1602 ? Error 1601 or 1602 when restoring iPhone or iPod touch in iTunes
Jag rekommenderade att du kollar ursprungsland med Apple (ring Apple).
Kolla IMEI-spärr, köp tjänsten från min länk till eBay.
Du har nog blivit blåst. Fast nu kommer väl Jesper och ifrågasätter det påståendet igen.

har gjort vad apple sa.
ok ska kolla länken. kanske blivit blåst men kanske går att fixa

• Medlem
  • 2012-05-15 21:21

Återigen, köp inte en lur på nätet som du inte kan testa!!! (Generellt råd till alla och inte specifikt till TS) TS, har du läst denna tråd?
http://www.99.se/iphone/295126-iphone-4s-fabriksolast-service-med-telia-halebop.html
Kanske har ni köpt av samma kille?

hemskt ledsen, fel av mig.

hemskt ledsen, fel av mig.

Ingenting att be om ursäkt för. Det är för din egen skull som jag påpekade det.

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-15 22:58

Kolla garanti, https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do, och testa lämna in den.

Tack för länken. Ingen garanti kvar och imei är inte spärrad.
Det borde ju vara ett mjukvarufel som går att fixa eller? Om det är hårdvara vilken del förutom batteriet kan vara orsaken, nån som vet?

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-16 12:28

Tack för länken. Ingen garanti kvar och imei är inte spärrad.
Det borde ju vara ett mjukvarufel som går att fixa eller? Om det är hårdvara vilken del förutom batteriet kan vara orsaken, nån som vet?

Du kan ju fortfarande reklamera den och hävda att det är ett "ursprungsfel".
Annars får du nog lämna in den till någon "fulreperatör".

kollade upp imei via ebay och där stod det att jag har garanti till december 2012 men undrar om det är någon ide att lämna in den då den verkar vara fuktskadad. Skruvade upp den och dem här små vita "lapparna" är röda på undersidan..?

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-17 11:30

Om du skruvade upp den så kan du glömma att lämna in den, då är garantin bruten och du kan aldrig lämna in den till en auktoriserad reparatör.

Du har nog tyvärr blivit blåst, se om du kan få tag på säljaren annars får du väl lämna in den hos någon fulreparatör.

1
Bevaka tråden