Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo III

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det ska Asus G74 klara galant utan problem

Ursprungligen av Piggelin:

Jag vet att det inte är en Mac.. men ha lite översikt med detta

Funderar på en sådan här Asus G74SX-TZ226V - Inet.se

Kommer den att räcka för att lira allt på max?

Dock hade jag avvaktat pga att månadsskiftet April-Maj kommer Asus G75 modell ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 12:56

Nya Macar och PC-maskiner är att väntas nu maj > juni garanterat. Jag skulle avvakta om du kunde.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-22 13:10

Jag får säga att när det gäller Betan är jag lite besviken på skillnaden i performance mellan Windows XP i Bootcamp och OS X.

Jag har en iMac från 2008 (3.06Ghz, 512Mb Nvidia 8800GS (Mobile), 4GB RAM) och när jag först testade i OS X så var det sisodär, man fick köra med lite lägre inställningar.

I windows har jag nu kört lite (*host* maxat två karaktärer till lvl 13 iaf) och min FPS ligger på ungefär 30 om jag kör high på settings och i 1900x1200. Jag hade ju hoppas vara tvungen att köpa ny dator för att spela det men det är helt klart godkänt.

Ursprungligen av d99gnu:

Jag får säga att när det gäller Betan är jag lite besviken på skillnaden i performance mellan Windows XP i Bootcamp och OS X.

Jag har en iMac från 2008 (3.06Ghz, 512Mb Nvidia 8800GS (Mobile), 4GB RAM) och när jag först testade i OS X så var det sisodär, man fick köra med lite lägre inställningar.

I windows har jag nu kört lite (*host* maxat två karaktärer till lvl 13 iaf) och min FPS ligger på ungefär 30 om jag kör high på settings och i 1900x1200. Jag hade ju hoppas vara tvungen att köpa ny dator för att spela det men det är helt klart godkänt.

Well Windows har nästan alltid givit mer FPS i spel jämfört med OS X, tyvärr är OS X inte speciellt bra när det kommer till spel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-22 15:52

Fungerar inte betan längre?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-22 16:15
Ursprungligen av Kajan:

Fungerar inte betan längre?

Den håller på till Måndag 19:00

  • Medlem
  • 2012-04-22 19:19
Ursprungligen av Kajan:

Fungerar inte betan längre?

Jag tror att det är så många som spelar nu att servrarna går på knäna.

Tänk på att USA har vaknat och det är söndag efter lunch & kyrkan då sitter många och kör Diablo 3 Betan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-22 21:00

Okej. Fick precis problem med nätet här hemma också så jag tror jag skippar det. Inte så långt kvar till släpp nu så.

  • Medlem
  • 2012-04-23 07:09

Jag spelade beta igår och blev verkligen förvånad.

Jag spelade igenom spelet på under en timme, slog sista bossen med en nivå 6 munk i ett party med två andra spelare som hade samma nivå. sedan var allt slut....

Är Diablo 3 kortare än Diablo2?

Ursprungligen av MP:

Jag spelade beta igår och blev verkligen förvånad.

Jag spelade igenom spelet på under en timme, slog sista bossen med en nivå 6 munk i ett party med två andra spelare som hade samma nivå. sedan var allt slut....

Är Diablo 3 kortare än Diablo2?

Jag kan meddela att betan självklart inte är hela spelet.

  • Medlem
  • 2012-04-23 12:40
Ursprungligen av jurassic579:

Jag kan meddela att betan självklart inte är hela spelet.

Skönt att höra!

Då behöver jag inte avbeställa spelet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-23 07:46

Betan är bara ett par uppdrag och man kan max bli lvl 13, riktiga spelet är många gånger längre och man kan bli lvl 60 tror jag det är. Vidare finns fler svårighetsgrader i riktiga spelet.

Tack för era visa råd, Hunter78 & Erik.dv

Det blir till att invänta G75:an! Hoppas bara att den inte kostar allt för mycket mer än G74:an..

G75 borde hamna runt 13000-15000kr så var det med G74. Är själv intresserad av en G75 om Apple inte släpper en bra uppdatering av sin MacBook Pro med bra grafikkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-11 08:37

Någon här som spelade betan på en MacBook Pro 2011? Helst 13"-varianten.
Intressant att höra hur det flöt på.

Ursprungligen av martenj:

Någon här som spelade betan på en MacBook Pro 2011? Helst 13"-varianten.
Intressant att höra hur det flöt på.

Jag har en Macbook Pro, Late 2011. Det funkade så där. Det flyter inte helt.

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-05-16 11:56
Ursprungligen av martenj:

Någon här som spelade betan på en MacBook Pro 2011? Helst 13"-varianten.
Intressant att höra hur det flöt på.

jag har MBP aug-2010, 13", 2.4GHz, 4Gb RAM, OSX 10.6.8. det flöt på bra tycker jag. det ända som inte kändes hundra var pga internet eller att det var en beta version under stress-test. hade jag inte varit mitt i examensperiod hade jag köpt direkt! KÖP KÖP KÖP!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-16 15:27
Ursprungligen av iMikee:

jag har MBP aug-2010, 13", 2.4GHz, 4Gb RAM, OSX 10.6.8. det flöt på bra tycker jag. det ända som inte kändes hundra var pga internet eller att det var en beta version under stress-test. hade jag inte varit mitt i examensperiod hade jag köpt direkt! KÖP KÖP KÖP!

Samma här fast på 10.7.3 och med 6GB RAM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-11 09:39
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag har en Macbook Pro, Late 2011. Det funkade så där. Det flyter inte helt.

Flyter inte helt på maxade inställningar eller på medium? Eller till och med low?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-13 00:39

Diablo III

Systemkraven på pappret är inte så höga, men kan ju självklart vara lite annorlunda i verkligheten.

http://us.battle.net/support/en/article/diabl...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-14 20:38

Nu e get fan nära... kliar riktigt ordentligt i fingrarna, men då jag dumt nog beställde liret på skiva, så kan jag inte lira inatt.

Men som tur är så med kristiflygare och klämdag så har man 4 dagar non-stop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 22:23

nån som har ett guest pass att bjussa på? skulle gärna testa det på min macbook pro innan jag köper.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-16 18:39

Kör på en MBP mid 2010 SSD disk, 4 GB RAM. Maxade inställningar funkar men flyter inte riktigt, gå ner i upplösning ger lite suddig text, så högsta upplösning sen sänka andra inställningar så går det helt OK.

Uppelver stora problem med MacBook Pro 13" mid 2009, tror seriöst det är grafikkortet som inte orkar med spelet... Det funkar bra stundtals, men blir det för mycket saker på skärmen så börjar det hacka och kan stanna upp ibland för typ en sekund. Så vad tror vi, grafikkortet som är boven? Den börjar ju bli till åren så kanske får en orsak att införskaffa en ny så småningom när ekonomin tillåter ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-18 00:48
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Uppelver stora problem med MacBook Pro 13" mid 2009, tror seriöst det är grafikkortet som inte orkar med spelet... Det funkar bra stundtals, men blir det för mycket saker på skärmen så börjar det hacka och kan stanna upp ibland för typ en sekund. Så vad tror vi, grafikkortet som är boven? Den börjar ju bli till åren så kanske får en orsak att införskaffa en ny så småningom när ekonomin tillåter ?

En Macbook Pro från 2009 är inte tillräckligt till Diablo 3. Jag har en likadan dator och provade spelet under betan och det var nästintill ospelbart.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-18 14:18
Ursprungligen av joakimo:

En Macbook Pro från 2009 är inte tillräckligt till Diablo 3. Jag har en likadan dator och provade spelet under betan och det var nästintill ospelbart.

Aj då! Jag har en mid 2009 med 8GB minne och har hoppats på att det skulle funka. Dags att köpa ny alltså!?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-18 14:41
Ursprungligen av Baeckis:

Aj då! Jag har en mid 2009 med 8GB minne och har hoppats på att det skulle funka. Dags att köpa ny alltså!?

Jag har en exakt likadan med 8 GB RAM och betan var nätt och jämnt spelbar med alla inställningsreglage i botten, det laggade alltså men sedan var man drar gränsen för om det är spelbart eller ej får var och en avgöra

I min värld var det sådär.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-18 15:33
Ursprungligen av zinned:

Jag har en exakt likadan med 8 GB RAM och betan var nätt och jämnt spelbar med alla inställningsreglage i botten, det laggade alltså men sedan var man drar gränsen för om det är spelbart eller ej får var och en avgöra

I min värld var det sådär.

Så länge det inte fanns några fiender var det spelbart men så fort det blev lite action förvandlades allt till ett bildspel. Detta förtar enligt mig all spelglädje och jag väntar istället tills en ny dator är på fråga om ett år eller två.

Bevaka tråden