Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Någon som vet något om att mappa upp Skydrive på Mac som om den vore en iDisk. Vet att det finns till Googles lösning men min kommun har klart valt Pyttemjukslösning Live@Edu
Jag har samma fråga (vi bor i samma kommun!) Du har säkert sökt själv och sett att skydrive kräver ActiveX för att kunna användas på ett smidigt sätt. Windows + IE verkar vara det enda som gäller, andra OS/webbläsare göre sig icke besvär.
Om du ändå har funnit ut hur man gör, så posta det gärna till denna tråd!
När du installerat Skydrive så får du ett litet moln uppe i menyraden. Klicka på den och välj "Hantera Lagring". Du kommer då till Windows Live sidan och där kan du välja att få 25 GB gratislagring.
Mycket trevligt att Microsoft släppt denna app till Mac tycker jag, speciellt när man har WP7 då synkas bilderna man knäpper liknande som iPhone fungerar med iCloud Det ända jag inte gillar är att SkyDrive ikonen måste ligga i docket hela tiden, eller går det att lösa ?
Hmmm, försökt i ett par dagar nu att installer appen i min MacPro men efter att ha matat in allt och godkänt så kommer jag inte vidare, den bara tuggar på i timmar
Efter att ha installerat Skydrive via iPad (via datorn gick det bara inte att skapa ett konto, men nu funkar det på datorerna också) så kan man ju konstatera att det är nog en av de billigaste molntjästerna av dom jag kikat på om man vill utöka lagringen, så hoppas fler appar mm ger en möjlighet att använda Skydrive likt DropBox
Med Box fick man (jag) 50GB direkt och gratis men tjänsten är ju lite medioker med bara webgräns-snitt och ingen mappad mapp som både DropBox och SkyDrive har.