Jag deltog i den ena tråden.
Jag tycker nog att 99.se gör rätt som inte tillåter politiska diskussioner (men nu hittar jag faktiskt inte det i forumreglerna...?). När de två trådarna blev offtopic och kantrade mot feminism och politik kanske det var ett test, för det var i alla fall i loungen, för att se om vi var mogna för det. Jag tycker att det kom fram en del bra saker och meningsutbyte, men tyvärr fanns det flera grova personangrepp (som rensades bort) och en hel del pajkastning. Personligen tycker jag inte att vi som kollektiv klarade av att föra en politiskt diskussion på detta forum utan att göra övertramp. Vi klarade inte testet. Dessutom tycker jag argumentet "Det är ju bara att inte läsa dessa trådar" fungerar eftersom jag ser flera negativa konsekvenser som spiller över i resten av forumet. Jag tycker det framkom svepande kritik, som syftade på vad andra sagt i *andra trådar*, men det går också se att medlemmar ger varandra elaka gliringar i andra delar av forumet. Det skapar en dålig stämning och eller bara blir obegripligt för andra.
Jag tycker inte det är så allvarligt/farligt att vi skriver om trams i loungen. Det är inte heller farligt/dåligt att vissa trådar tar nya vändningar. Det som jag tycker är dåligt för 99.se är om vi skall tillåta diskussioner om ämnen som skapar massa dålig stämning och personangrepp, därför tycker jag att vi skall ha forumregel som förbjuder dessa ämnen tills vi kan bevisa att vi kan hantera ansvaret (eller om det blev brist på andra kanaler att pratat politik)