Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iOS?

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-26 21:25
Ursprungligen av zappee:

Den lär försvinna när iOS6 kommer.

Den lär försvinna när iPhone 5 kommer.

Ursprungligen av acke:

Den lär försvinna när iPhone 5 kommer.

Tidigare telefoner (iPhone och iPhone 3G) har fått uppdateringar minst ett år efter säljslut. Hoppas på ngt liknande för 3GS.

Jag tror att iPad (första) och 3GS försvinner samtidigt i o m att de är så lika i sin hårdvara (Cortex A8-kärna, PowerVR SGX 535 GPU och 256 MB RAM).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-27 16:36
Ursprungligen av hansfilipelo:

Tidigare telefoner (iPhone och iPhone 3G) har fått uppdateringar minst ett år efter säljslut. Hoppas på ngt liknande för 3GS.

Jag tror att iPad (första) och 3GS försvinner samtidigt i o m att de är så lika i sin hårdvara (Cortex A8-kärna, PowerVR SGX 535 GPU och 256 MB RAM).

Ingen skulle vara gladare än jag. Men problemet är att 3GS har funnits så länge att prestandagapet mellan den och nästa iPhone är så stort att jag inte skulle bli förvånad om 3GS stannar på iOS 5 även fast den fortfarande säljs. Ett alternativ man kan hoppas på är att iOS 6 kommer till den men att de mest krävande funktionerna inte finns med.

Nja, vill minnas att iPhone 3GS kör på runt 600 MHz och första iPad 1GHz. Det och att det ser dåligt ut att strypa uppdateringarna till iPad redan. Men det sista är ju bara en personlig åsikt.

Ursprungligen av acke:

Ingen skulle vara gladare än jag. Men problemet är att 3GS har funnits så länge att prestandagapet mellan den och nästa iPhone är så stort att jag inte skulle bli förvånad om 3GS stannar på iOS 5 även fast den fortfarande säljs. Ett alternativ man kan hoppas på är att iOS 6 kommer till den men att de mest krävande funktionerna inte finns med.

Nja, vill minnas att iPhone 3GS kör på runt 600 MHz och första iPad 1GHz. Det och att det ser dåligt ut att strypa uppdateringarna till iPad redan. Men det sista är ju bara en personlig åsikt.

Om nästa iPhone får dubbelkärnig Cortex A15 får vi ett lika stort prestandagap som mellan 3G/3GS och 4/4S så ja gapet är antagligen ganska stort.

Stämmer att 3GS och iPad (första generationen) körs i olika frekvenser men som sagt - beräkningsenheterna är desamma.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2012-05-23 09:12

Några frågor:
Har någon börjat köra iOS6 betor ännu?
Om inte lär vi väl få vänta en bra stund innan den kommer?
Hur lång tid brukar det ta från det att utvecklare får börja köra betor tills dess att man lanserar OS:et?

En massa frågor jag vet, men jag tyckte att denna tråd låg närmast till hands och att de inte förtjänar en egen tråd.

Ursprungligen av andas:

Några frågor:
Har någon börjat köra iOS6 betor ännu?
Om inte lär vi väl få vänta en bra stund innan den kommer?
Hur lång tid brukar det ta från det att utvecklare får börja köra betor tills dess att man lanserar OS:et?

En massa frågor jag vet, men jag tyckte att denna tråd låg närmast till hands och att de inte förtjänar en egen tråd.

Jag tror inte vi ser någon iOS 6 beta förän WWDC därför att iOS 6 beta skulle säkert avslöja lite väll mycket om nästa iphone ...

om Apple kommer ändra aspect ratio på iPhone å öka dess skärm höjd så är väll WWDC det bästa stället att presentera detta eftersom det kommer kräva en del av alla utvecklare ...

Har inte sett någon iOS6 beta än.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-24 08:44

Något som jag önskar är att man ska kunna para ihop telefonen med datorn så man kan ringa eller prata via micen på datorn. Precis som Kanin i början av tråden skrev.

Gärna en utveckling på iMessage där man kan även skicka sms från datorn utan att använda telefonen. Lär ju inte hända men ändå

Kalender
Veckonummer.

Övrigt
Kunna ta bort appar som man inte använder som aktier,väderappen, miniräknaren, kontakter för man har ju ändå kontakter när man går in i telefon-appen.
Kunna ha fler appar än 12 i en mapp(vet man kan jailbreaka men det vill jag inte behöva göra).

Jag önskar att det fanns en inbyggd QR-scanner i Camera.app, varför ska man behöva en till app för det?

Apple borde snegla på jailbreak-verktygen och "sno":
- Cyntacts
- BiteSMS
- SB-settings

En annan trevlig sak man borde införa är möjligheten att lägga in mer än en påminnelse per event.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-29 22:17
Ursprungligen av PeeMaN:

Apple borde snegla på jailbreak-verktygen och "sno":
- Cyntacts
- BiteSMS
- SB-settings

En annan trevlig sak man borde införa är möjligheten att lägga in mer än en påminnelse per event.

Vad gör de två översta programmen som skiljer sig mot dagens appar?

När det gäller fler påminnelser, vilken app syftar du på då? Kalendern?

Ursprungligen av zinned:

Vad gör de två översta programmen som skiljer sig mot dagens appar?

När det gäller fler påminnelser, vilken app syftar du på då? Kalendern?

Cyntacts är bara eyecandy och visar bild på alla kontakter när man rullar i kontaktlistan.
Bite-SMS gör så att du kan skicka sms direkt, oavsett vart du är. Du behöver inte byta till SMS-appen så att säga, varesig du ska läsa eller skriva sms. Det finns en hel del andra riktigt bra funktioner i den, men du får googla. Den gamla SMS-appen är så "simpel" att jag alltid glömmer alla bra saker i bite-SMS.

Japp, i Apples "kalender" menar jag. Om man ställer in ett möte exempelvis.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-30 10:33
Ursprungligen av PeeMaN:

Cyntacts är bara eyecandy och visar bild på alla kontakter när man rullar i kontaktlistan.
Bite-SMS gör så att du kan skicka sms direkt, oavsett vart du är. Du behöver inte byta till SMS-appen så att säga, varesig du ska läsa eller skriva sms. Det finns en hel del andra riktigt bra funktioner i den, men du får googla. Den gamla SMS-appen är så "simpel" att jag alltid glömmer alla bra saker i bite-SMS.

Ok.

Ursprungligen av PeeMaN:

Japp, i Apples "kalender" menar jag. Om man ställer in ett möte exempelvis.

Det kan jag göra redan idag, alltså ha flera påminnelser. Märkligt om du inte kan det.

Ursprungligen av zinned:

Det kan jag göra redan idag, alltså ha flera påminnelser. Märkligt om du inte kan det.

Det kan inte jag. Alltså flera påminnelser per event.

Ursprungligen av Capeman:

Det kan inte jag. Alltså flera påminnelser per event.

Precis, påminnelse finns det bara 1 att välja på, t.ex. 5min innan.
Vore trevligt att kunna sätta 30min och 5min innan.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-05-30 11:16
Ursprungligen av keptang:

Precis, påminnelse finns det bara 1 att välja på, t.ex. 5min innan.
Vore trevligt att kunna sätta 30min och 5min innan.

Det går att ha flera påminnelser, men det beror nog på vad man synkar kalendern mot. Det finns en diskussion om detta nånstans häromkring, men just nu minns jag inte vilken.

Ursprungligen av Mija:

Det går att ha flera påminnelser, men det beror nog på vad man synkar kalendern mot. Det finns en diskussion om detta nånstans häromkring, men just nu minns jag inte vilken.

Det har jag helt missat, provade bara skapa en ny aktivitet direkt i kalendern och där går det inte vad jag kan se, en miss alltså.
Eftersom i ditt screenshot så går det, men antar att det är synkat som du säger från molnet någonstans.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-30 11:27
Ursprungligen av keptang:

Det har jag helt missat, provade bara skapa en ny aktivitet direkt i kalendern och där går det inte vad jag kan se,

Testade just på min jobblur. Det funkar inte med jobbkalendern som syncar mot Exchange, men om jag aktiverar iCloud-kalendern så funkar det utmärkt i den. Så det är ingen begränsning i iOS, utan i tredjepartskalendern.

Edit: Too slow.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-05-30 11:23

Det verkar vara Exchange som gör att man bara får en påminnelse http://www.99.se/ios/291727-borttagna-funktioner-i-ios5-3.html#post2056944

Jag använder iCloud nu och det fungerade med flera (två) även tidigare med MobileMe.

Va? Spännande. Jag har inget Exchangekonto i min telefon, bara iCloud. Och jag kan då inte sätta mer än en...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-30 12:02
Ursprungligen av Capeman:

Va? Spännande. Jag har inget Exchangekonto i min telefon, bara iCloud. Och jag kan då inte sätta mer än en...

Fältet "Andra påminnelse" ska dyka upp automagiskt när du sätter första påminnelsen.

Ursprungligen av Vassius:

Fältet "Andra påminnelse" ska dyka upp automagiskt när du sätter första påminnelsen.

haha, ja så enkelt var det.
Man lär sig något nytt varje dag.

Jag skulle vilja ha en "markera alla"-funktion i Mail. (Kanske det redan finns men jag har inte hittat den.) Dessutom vore det bra om man kunde ha ett snabbkommando för exempelvis 3G av och på.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-30 12:17

There you go

Haha ja ni har helt rätt! Och nu när jag ser det så känner jag ju igen det... Minnet är sådär. Tack!

Jag vill alltså ha "fler än två"-fler. Helt obegränsat antal.
Säg att jag har ett möte på Torsdag. Då vill jag kunna bli påminnd kanske tisdag, onsdag, torsdag morgon, torsdag en kvar innan möte. Det är fyra.

Ett annat exempel är att man kanske har något som skall hända om 2-3 månader, och som man kanske vill bli påminnd om vid flera tillfällen innan, men även dagar innan och sådär. Jag vet att "fullösningen" är att skapa egna events för påminnelsen, men så ska man ju inte behöva göra. Och verkligen inte i en Apple-produkt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-31 17:24

Jag skiljer på events och "påminnelser". Om jag fysiskt ska göra något, en aktivitet som tar tid använder jag kalendern. Om jag ska påminnas om något t.ex. "Köp mjölk", hamnar det i påminnelser. Du kan i appen Påminnelser välja när du ska bli påmind, och om det ska ske i intervaller, t.ex. en gång per månad.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag vill alltså ha "fler än två"-fler. Helt obegränsat antal.
Säg att jag har ett möte på Torsdag. Då vill jag kunna bli påminnd kanske tisdag, onsdag, torsdag morgon, torsdag en kvar innan möte. Det är fyra.

Ett annat exempel är att man kanske har något som skall hända om 2-3 månader, och som man kanske vill bli påminnd om vid flera tillfällen innan, men även dagar innan och sådär. Jag vet att "fullösningen" är att skapa egna events för påminnelsen, men så ska man ju inte behöva göra. Och verkligen inte i en Apple-produkt.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2012-06-07 00:16

Jag skulle gärna kunna lösenords skydda en mapp. Så man kunde stoppa in appar som inte barnen kan komma åt för dom brukar få spela på min telefon men jag vill inte att dom ska ha tillgång till allting.

Någon som vet om dessa funktioner kommer med?

-Se vilket datum bilderna är tagna.

-Full synkning med Google *Främst kontakter inkl. grupper*
Just nu är är det inte helt komplett och jag förstår visserligen att det hänger mycket från Googles sida. Kommer kanske Googles tjänster minskas mer och mer med iPhone? Hoppas inte det.

-Flytta sina tagna bilder till egna skapade album. Just nu skapar man bara genvägar och huvudbilden är kvar i kamerarullen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-18 14:29

Kanske har skrivit detta förut.
Vill kunna synka kalendergrupper.
Vill kunna hoppa ur en iMesstråd. Perfekt när man är klar med ett samtal.
Vill kunna hoppa in i en iMesstråd och få alla tidigare mess. Perfekt när man planerar en fest eller en resa tillsammans med andra.
Vill kunna välja att bara synka en adressboksgrupp.

Bevaka tråden