Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad har sneat efter JB

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 19:59

Hejhej, har en gen. 1 iPad. Hade den i 5.0.1, tethered jailbreak mha. Snowbreeze. Nu skulle jag uppdatera den till 5.1.1 och sedan jailbreaka.
Problemet är att någonstans på vägen när jag återställde den så har den helt fuckat ur. Skärmen visar konstiga färger och ingenting fungerar.
Det enda livstecknet är när jag försöker boota den med snowbreeze så kommer annanas-loggan upp. Efter det händer ingenting och skärmen konstiga färger och mönster. Verkar som att den är helt tom på mjukvara och beter sig lite som den vill.

Provat återställa den igen? Felmeddelande?

Senast redigerat 2012-05-31 20:13
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 20:13

Jäklar vad snabbt du svarade btw

Ursprungligen av keptang:

Provat åtestääla den igen? Felmeddelande?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 20:10

Japp, har provat det men nu så upptcäker inte iTunes iPaden längre. Vet verkligen inte hur detta skulle kunna vara fixbart.

Prova sätt den i DFU-läge och se om det funkar då.
Tip: How to put your iPhone or iPad into DFU mode | iMore

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 20:19
Ursprungligen av keptang:

Prova sätt den i DFU-läge och se om det funkar då.
Tip: How to put your iPhone or iPad into DFU mode | iMore

Tack gjorde det. iTunes upptäckte iPaden och jag tryckte på återställ och uppdatera. Men, då kommer detta upp: iPad enheten "iPad" kunde inte återställas. This device isn't eligible for the requested build.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 20:22

Kom på att jag hade en iPad 5.1. ispw på datorn. Gjorde som du sa och la den i DFU-mode. Höll ned Altoch tryckte återställ. Allt gick bra tills plötsligt: iPad enheten "iPad" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1600).

Ta en titt i din hostsfil så du inte har blockerat apples uppgraderingsservrar där.

Kolla din hosts-fil.
How to Edit Windows & Mac HOSTS File to Downgrade iPhone Using iTunes? | iPhone Wiki

Sätt ett # framför 74.208.10.249 gs.apple.com
Spara filen och prova sen igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 20:55

NAAAAJS! Tack keptang

Ursprungligen av Sveene:

NAAAAJS! Tack keptang

Trevligt att det ordnade sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 20:26

Tack, jag testar det! Åtekrommer snart

1
Bevaka tråden