Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej.
Senaste vecka har jag fått problem med pushmail via iCloud till min 4Gs. Senaste uppdatering har jag och nga konstigheter annars i luren. Allt har fungerat klockrent tills för några dagar sedan då jag märkte att inga mail pushades ut till luren. Dom dök upp först när jag manuellt gick in i mail. Påminnelser och imessage fungerade fortfarande. Omstart, fungerade nån dag, nu samma visa, påminnelser kommer men inga mail. Är det strul med iCloud eller? Förslag någon?
iCloud synkar anteckningar ja, men om den pushar vet jag inte, det är ju bara när jag öppnar anteckningar som ändringarna finns där.
Med mailen vill jag ju ha en signal när jag fått ett nytt mail i inkorgen.
Den senaste ändringen jag gjorde i telefonen var att jag installerade dropbox. Får väl ta bort det och se om det kan vara problemet.
//a
Troligen är det inte dropboxen. Jag frågade ang. anteckningar eftersom dom pushas via ditt IMAP kontot.
Kan det vara så att notisen gällande mail är ändrad? Allmänt - Notiser
När uppstod problemet, i samband med uppdateringen 5.1.1?
Troligen är det inte dropboxen. Jag frågade ang. anteckningar eftersom dom pushas via ditt IMAP kontot.
Kan det vara så att notisen gällande mail är ändrad? Allmänt - Notiser
När uppstod problemet, i samband med uppdateringen 5.1.1?
LaHe: Har varit lite till och från hela veckan med push tycker jag...
Jag saknar funktionen lika mycket, MEN det känns ändå mycket bättre om jag vet att det är fler som har samma problem:)
Delad glädje...eller vad man säger
//a
edit: och bara därför så fick jag två pushade mail just nu. Ljuv musik uppstod!!