Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur se skickad e-post (från iPad) i datorn?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-01 10:50

Hej!
Har en iPad och ett par Macar.
Det jag skickar från paddan syns inte i "Skickat" när jag kollar från datorn.
Hur kan jag göra för att få motsvarande inställningar för e-posten (IMAP) i en iPad (3) och på Mail (5.2) i datorn.
(Hänvisa mig gärna om detta redan finns i nån tidigare tråd, jag sökte men hittade inte svaret).
/Niklas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-01 10:55

Är det ett Exchange-konto du skickar från eller något annat?

Ursprungligen av zinned:

Är det ett Exchange-konto du skickar från eller något annat?

Med tanke på att han skriver imap så är det inte exchange

Det TS måste göra är att se till så du använder samma utgående server på ipad och datorer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-01 12:23
Ursprungligen av illerG:

Med tanke på att han skriver imap så är det inte exchange

Det TS måste göra är att se till så du använder samma utgående server på ipad och datorer.

Varför det?

Exchange erbjuder också IMAP-funktionalitet.

Ursprungligen av zinned:

Varför det?
Exchange erbjuder också IMAP-funktionalitet.

Har man tillgång till exchange kör man inte imap.

Men den diskussionen tänker jag inte fortsätta på alls för då blir det för mycket off topic från mig när TS istället behöver hjälp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-01 12:50
Ursprungligen av Niklas:

Hej!
Har en iPad och ett par Macar.
Det jag skickar från paddan syns inte i "Skickat" när jag kollar från datorn.
Hur kan jag göra för att få motsvarande inställningar för e-posten (IMAP) i en iPad (3) och på Mail (5.2) i datorn.
(Hänvisa mig gärna om detta redan finns i nån tidigare tråd, jag sökte men hittade inte svaret).
/Niklas

Har du IMAP konfigurerat på Macen, och samma konto konfigurerat på iPad som IMAP, är det redan klart, inga mer inställningar behövs.
I vänsterspalten i din iPad ska du se de olika mailen. Och högst upp står det Brevlådor troligen. Klicka på den, och scrolla ner till Konton, där har du ditt specifika konto. Klicka på det och du ser alla dina mappar där, inklusive Skickat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-01 13:49

Tack för svar!

Det jag vill göra är alltså tvärtom mot vad kenjon skriver. När jag skickar e-post från paddan vill jag se den i Skickat på datorn.

Hittade nu en inställning på iPaden. I kontots avancerade inställningar finns "Brevlådan Skickat", där jag kan ange vilken mapp som skickad e-post ska läggas i. Genom att ange samma mapp där som på datorn funkar det som jag vill. Kanske har vi nån speciell inställning hos oss, men jag fick det inte att funka med standardinställningen på paddan.

Ha! Tack för den. Har länge undrat över detta - har saknat skickade beroende på om jag kör en Mac, iPhone eller iPad. Nu har alla enheter synkad skickat-mapp :-). Gracias.

Ursprungligen av Niklas:

Tack för svar!

Det jag vill göra är alltså tvärtom mot vad kenjon skriver. När jag skickar e-post från paddan vill jag se den i Skickat på datorn.

Hittade nu en inställning på iPaden. I kontots avancerade inställningar finns "Brevlådan Skickat", där jag kan ange vilken mapp som skickad e-post ska läggas i. Genom att ange samma mapp där som på datorn funkar det som jag vill. Kanske har vi nån speciell inställning hos oss, men jag fick det inte att funka med standardinställningen på paddan.

1
Bevaka tråden