Ligger inne med samma externa lagring, och nu har en disk i mitt RAID 1 rasat. Har läst manualen och på Western Digitals hemsida, men detta verkar jättesvårt. Jag ser inga problem att betala för en ny hårddisk men jag måste ju på något sätt få reda på exakt vilken disk det är jag har i min My Book.
I manualen på sida 27 så kan man läsa att man ska gå in WDs supportsida och söka efter artikel 1709 om man vill åtgärda problemet på egen hand. I den artikeln står att om jag själv vill lösa mitt problem så ska jag gå vidare till Answer ID 8: How can I replace a product under warranty? Nu kommer ju dock problemet att jag inte har garanti kvar, eller jag skiter egentligen om jag har eller inte. Utan jag vill ha en ny disk även om jag får betala för den. Och det som sker under Svars ID 8 är att jag kommer in i något som heter RMA där jag kan skicka iväg min disk till dem för att sen få en ny inom 30 dagar. Men återigen, hur gör jag om jag inte har garanti kvar?
Då tror jag ju i min enfald att det är väll inga problem med att skicka ett mail till dem. Men jag kan likabra gå och hänga mig, för att kunna skicka ett mail till dem så måste man registrera sig på deras hemsida, problemet är att jag har inte en aning om hur i helvete jag ska kunna skriva in mitt efternamn och adress på engelska som dem tvingar en till. Skräp.
Är det någon som har idé om vad man kan göra, allt jag vill är att få en ny disk, som jag mycket väl kan betala för att få.