Jag är medveten om att det är Xcode som gäller samt att det är objective-C som är programmeringsspråket. Men det jag funderar på är om det rekommenderas att man använder sig av exempelvis Cocos2d eller Chipmunk som jag har sett att det finns saker som heter.
Om vi säger såhär: Hur är De riktiga storsäljarna i Apple Store programmerade? Eller man kanske måste använda något bibliotek för att ens kunna göra välfungerande spel? Eller är det bara något som förenklar det att göra simpla spel men bara försvårar det hela när man gör mer avancerade spel?
Sedan undrar jag också om man kan få tips på intressanta bloggar som helt och hållet inriktar sig på iOS programmering som man kan följa? Likaså bra och enkla tutorials som kan guida en genom speldjungeln. Gärna tutorials på hur man gör enkla spel till en början, de flesta jag har hittat har gått igenom avancerade spel som exempelvis tower defence och liknande. Det är jag inte redo för på ett ta tag så jag söker mer enklare spel som klickspel för att komma in och få en vana i det här med spelprogrammering.
När jag ändå är igång kan jag ju fråga om det finns någon vänlig själ som kan vara lite som en mentor för mig när jag jobbar för att lära mig så mycket som möjligt inom just iOS-programmering. Med mentor menar jag någon som man kan ha på skype eller Facebook och ställa frågor till om det är någonting jag funderar över för att slippa göra en tråd enbart för en liten simpel fråga som du skulle kunna besvara på 2 minuter. Jag tror ni hajar.
Så nu hoppas jag att ni förstår mina (väldigt) luddiga frågor och kan ge mig några användarnas tips och svar!
Ha det bra så hörs vi senare i forumet!