Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netscape 7.1 tar över förvalt mailprogram

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har laddat ner och installerat Netscape 7.1. Funkar bra fast när jag ska t ex skicka mail genom att klicka på en länk på någon hemsida så envisas Netscape med att vilja ta över från Entourage som jag har förinställt som mailprogram.
Om jag använder Explorer eller Safari är det inga problem. Jag kör på OS 10.2.6.
Hur stänger jag av mailfunktionen i Netscape ( jag vill alltså att Entourage ska vara det program som sköter mailen)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 14:51

Vet inte hur man gör med Netscape, men så här gör man med Mozilla i alla fall:

Hittade sent omsider den här artikeln.

Avsluta Mozilla. Lägg till den här raden i slutet av filen prefs.js som finns i Library/Mozilla/Profiles/användarnamn/xxxxxxxx.slt

user_pref("network.protocol-handler.external.mailto", true);

Spara. Klart. Du kan göra exakt likadant i Mozilla för Mac OS X och Linux. Redigera bara prefs.js och se till att programmet inte är igång.

På en Windows-burk hittar du prefs.js i C:\Documents and Settings\användarnamn\Application Data\Mozilla\Profiles\default\xxxxxxxx.slt\

Mozilla är jäkligt snart programmerat, men visst, det borde finnas en inställningspanel där man kan ändra det här utan att behöva gå in och hacka manuellt i .js-filerna.

Ta en backup på prefs.js och testa först!

1
Bevaka tråden