Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videochatt i msn på iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan inte tänka mig att det ska vara så omöjligt att kunna videochatta med msn-användare med min ifån? Alla förbannade kompisar är inbitna pc-användare och har msn. Givetvis vägrar de installera Skype eftersom de tycker att "ingen" har det.
På appstore finns ett antal klienter för msn. Hur mycket tid jag än lägger på att leta information så finns ingenstans den enkla upplysningen om de klarar videochatt eller inte.

Någon som vet vad man kan använda?

EDIT: Nu har jag hittat Video Messenger for MSN. Håller på att ladda hem det. Ska bli intressant att se om det funkar.

Senast redigerat 2012-06-03 15:49

Vilken skit!!
Först loggade jag in med eMSN Free
Den hade inte videofunktion. Sedan laddade jag ner Video Messenger for MSN och försökte logga in där. Det går inte eftersom den säger att någon redan är inloggad på det kontot. Vilket förstås är min eMSN Free. Och det finns ingen "Log out" i det programmet så det går inte att avsluta. Ska man behöva göra fabriksåterställning för en sån sak? Väldigt användarvänligt...

Nu vet jag inte vad eMSN Free är för app (hittar ingen i App Store), men kanske kontakta eMSN Free-utvecklaren och be dessa lägga till en logout-funktion?

Det är över huvud taget få klienter som har möjlighet att hantera video över MSN-protokollet. Det har vi bittert fått erfara i OS X (i stort sett bara aMSN som klarar det genom ett fulhack!), och situationen är inte annan vad gäller iOS.

Du får nog fortsätta att jobba på att få dina vänner att gå över till Skype.

Videochatt i msn på iPhone

http://mobil.macworld.idg.se/2.1038/1.331044?...

Det låter som att kanske detta uppfyller dina krav??

Säg till vännerna att det faktiskt är MS som
äger Skype nuförtiden, det kanske går ner lättare då

1
Bevaka tråden