Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag lika sortering i hela Finder?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2012-06-04 16:15

I Finderfönstret tar jag upp en mapp från datorns hårddisk som innehåller ett stort antal bilder jag väljer att sortera dem efter namn. Jag har också en extern hårddisk ansluten till min dator och där har jag kopierat över mappen med alla bilderna. På mappen i min dator så sorteras bilderna från a - ö men på den externa hårddisken sorteras de från ö - a. Jag har båda fönsterna öppna samtidigt. Jag har gjort det många gånger i äldre versioner men nu går det inte. Är det någon som har en lösning?

Ursprungligen av ROFFES:

I Finderfönstret tar jag upp en mapp från datorns hårddisk som innehåller ett stort antal bilder jag väljer att sortera dem efter namn. Jag har också en extern hårddisk ansluten till min dator och där har jag kopierat över mappen med alla bilderna. På mappen i min dator så sorteras bilderna från a - ö men på den externa hårddisken sorteras de från ö - a. Jag har båda fönsterna öppna samtidigt. Jag har gjort det många gånger i äldre versioner men nu går det inte. Är det någon som har en lösning?

Du har en knapp i Finder-fönstret där du väljer i vilken ordning filerna ska visas.

• Medlem
  • Partille
  • 2012-06-04 17:18

Ja det vet jag och det är det konstiga att de lägger sig i olika ordning. Förr kunde man dubbelklicka på Namn så ändrade det sig men det går inte nu.

• Avstängd
  • 2012-06-04 18:10

Du har inte en sökning eller "Typ" sortering på den ena hård-disken aktiverat, för då kan du inte klicka på någon kolumn-rubrik för att ändra sortering?

• Medlem
  • Partille
  • 2012-06-04 20:15

Nej det är lika på båda hårddiskarna

Välj sortera efter "None" sedan kan du klicka som vanligt i dina kolumnhuvud och välja sorteringsordning.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-04 22:52

Och man skulle väl inte dubbelklicka, utan enkelklicka...?

1
Bevaka tråden