Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med installera appar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag lyckas inte längre installera/uppdatera appar längre på min iPhone 4. Har wifi. Har försökt radera appar , stänga av, starta om och återinstallerat dem igen. Men de bara befinner sig i "väntar"- tillstånd och det händer ingenting. Kommer inte ens något blått "på-väg-indikator-streck" fram i apparna i detta "väntandetillstånd" heller. Vad ska jag göra?

Hur länge har du väntat? Det har hänt mig också någon gång att det står "väntar" i flera minuter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-04 20:55

@Sunitram: Kör du med WiFi?

Ursprungligen av kenjon:

@Sunitram: Kör du med WiFi?

Det står i första inlägget: "Har wifi".

Jag skulle vilja formulera frågan så här i stället:
Är du säker på att du är ansluten till ett wifi-nätverk?

Ursprungligen av pmarriott:

Hur länge har du väntat? Det har hänt mig också någon gång att det står "väntar" i flera minuter.

Det står "väntar" hela tiden...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det står i första inlägget: "Har wifi".

Jag skulle vilja formulera frågan så här i stället:
Är du säker på att du är ansluten till ett wifi-nätverk?

Jo, jag är säker. Jag har ett wifi- nätverk tillgängligt hemma hos mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-06 07:53

Om jag förstår rätt så har du tidigare kunnat installera appar på samma wifi-nätverk? Gäller det alla appar du försöker med och har du försökt att installera en app i taget?

Ursprungligen av stile:

Om jag förstår rätt så har du tidigare kunnat installera appar på samma wifi-nätverk? Gäller det alla appar du försöker med och har du försökt att installera en app i taget?

Ja, jag har tidigare kunnat installera appar på samma wifi - nätverk.
Ja det gäller alla appar jag försöker med.
Ja, har försökt att installera in en i taget också.
Vad kan det vara för fel? Vad kan hjälpa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-06 08:15

En kompis hade samma problem men det löstes när han startade om sin iPhone, men det har du redan testat.

Är det samma problem även om du installerar via iTunes från datorn?
Har du uppdaterat till senaste versionen av iOS?

En återställning av iOS kanske blir nödvändig men avvakta lite och se om någon annan här på 99mac kanske har en lösning först.

Nu funkar det igen! Jag installerade det via iTunes från datorn. Tack alla och stile för svaren!

1
Bevaka tråden