Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App eller program för planering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag söker något som kan underlätta mitt planeringsarbete i arbetet. Skall försöka förklara. Jag arbetar med produktion av ett större antal DR/magasin, Tv reklam m.m/år. Under året får jag in rätt mycket uppslag/ideér till innehåll i produktioner som skall produceras längre fram. Jag behöver en plattform som gör att jag enkelt kan göra noteringar i, gärna med bifogade filer. Sitter idag med ical samt excell men tycker inte att det är optimalt för detta ändamålet. Hur gör Ni? Vad använder Ni?
Obs, gäller ipad.

Hej igen. Tog ner aNote för att testa. Någon som har erfarenhet av det?

Omnigroup har en del programvara för OSX/iOS(iPad); Omniplan

Hört många som säger bra saker om det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-08 02:31

Kolla in Evernote. aNote verkar vara ett väldigt grundläggande anteckningsprogram, Evernote kan användas till så mycket mer! Anteckningar med bild/ljud, sökbart (!) pdf-arkiv, anpassningsbart nog för att användas till egensnickrat GTD-system och framför allt synkroniserat mellan iOS/datorn/web. Tror du skulle gilla det.

Tack, skall absolut testa Evernote. Kommer även att kolla Omniplan också

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-08 07:33

Evernote är suveränt och rekommenderas.

Ett annat program som är min favorit i den här kategorin: Yojimbo

Evernote verkar vara något som passar alldeles utmärkt. Synkningen mellan tel iphone och dator funkar utmärkt dock inte till ipad

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-08 09:07
Ursprungligen av Kottemannen:

Evernote verkar vara något som passar alldeles utmärkt. Synkningen mellan tel iphone och dator funkar utmärkt dock inte till ipad

Jag hade Evernote på dator, iPhone och iPad förut och synkningen funkade. Det borde gå att lösa, har du testat att logga ut och sen in igen på Evernote på iPaden?

Ok, jag fick logga ut igen och sedan logga in.. så nu funkar det. Det här verkar passa mig perfekt. Tack för alla tips. Nu skall det väl äntligen bli ordning och reda på kontoret.

1
Bevaka tråden