- mattiL
- Medlem ●
- Örnsköldsvik
Det står "NEW" på MacPro:n men det är samma burkar som tidigare.
Det är inte samma men nästan. Faktum är att de i princip bara ändrat lite priser på de gamla modellerna och så att säga möblerat om lite... Fortfarande ingen Thunderbolt, så härligt med nya Mac Pro´s men med 2009 år teknologi...Mycket märkligt...
Du får en 12 core för samma pris som du tidigare fick en 6 core, alltid något...helt sjukt bedrövligt om jag skall sluta att vara ironiskt. Vad händer...Var är våra nya Mac Pros...
Jo, löjligt sugen.. Var så inställd på en MacBook Air, men nu så..
Amerikanska priserna var betydligt trevligare, från $US 2199, det blir ett antal sköna sedlar mindre.
Ganska bra studentrabatt dock, från ca. 19800 kr.
Du får med dual CPU 12 kärnor istället för 8 kärnor till ungefär samma pris.
AppleStore: 38 995 SEK
Apple Mac Pro 12-Core "Westmere" 2,4 GHz med ATI Radeon HD 5870, 12GB RAM, 1TB HDD
Macoteket: 35 995 SEK
Apple Mac Pro 8-Core "Westmere" 2.4 GHz med ATI Radeon HD 5870, 6GB, 1TB HDD
jag är inne och kollar nu... kan man som en sa uppe där byta minnen själv i nya MBP ?
Esa! Du har glömt svara i den här tråden!
+
iOS6 - imponerande välmatad!
Bred uppdatering av MacBookPro's och AirBook's (lite underligt dock att de väljer att uppdatera 'gamla' produktlinjen SAMTIDIGT som de lanserar en helt ny MacBookPro - känns lite onödigt)
Fortsatt imponerande utveckling av Siri och Maps, dock lite tidigt än att få full glädje av dessa verktyg - men man anar vad som komma skall!
-
Ingen ordentlig uppdatering av MacPro
Ingen uppdatering alls av MacBookPro 17''... gissar att de tycker man skall köpa en iMac eller koppla in stor skärm till en 13'' eller 15''
istället. Problemet är att det INTE är samma sak. Jag kan inte ta med mig en stor extern skärm när jag reser lika lite som en iMac. Jag vill ha en stor BÄRBAR skärm...
Ingen iPhone 5, men det VAR faktiskt väntat.
Lika väntat att det fortfarande inte presenterades en TV-skärm á la Apple.
'Problemet' nu för Apple är att de har så mycket nytt på gång samtidigt att en keynote egentligen inte räcker till... De praktiserar 'Kill Your Darlings' typ hela tiden. Snacka om att det skulle vara kul att höra hur det låter på deras styrelsemöten! Frustrerande för dom och de projekt som inte prioriteras trots att man gjort något 'amazing'!
Nya MBP'n sopar ju banan med allt annat i den nichen på planeten. Nu får WinLapTopProducenterna mycket att göra. Sony blir väl först med något som kommer i närheten kan man tänka. Min relativt nya MBP känns plötsligt väääldigt gammal :-D. Tur att den är så snygg och har arbetsuppgifter som den kan klara av med råge. Det är en ambulerande maskin som tar en hel del stryk (bara unibodys (=MBP) klarar tunga tuffa råddningar egentligen - har mött en hel del som kör sina Win-apps i Win/Bootcamp bara för att endast MBP klarar det hårda livet på turne t.ex.).
Frågan är varför Apple ändrar formen på Airport express. Den som den hade fram tills idag var ju grym. Nu har man gjort en vit ATV av den. Varför?
Några teorier?
Säkert flera skäl men säkerhet räckvidd profit
och återvinnbarhet har nog spelat in.