Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt mobilt bredband för IPad (med nytt mobilnummer). Hur komma igång?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
jag har nu haft iPaden mer än en månad så nu har den fria surfen upphört. Igår beställde jag ett nytt mobilt bredband för den. Jag prickade för alternativet iMellan 199 kr/mån med att ha nytt abonnemang med nytt telefonnummer. Det skulle jag kanske inte gjort. Hur startar jag detta abonnemang? Hur kommer jag igång med detta mobila bredband och då med detta nya mobilnummer?Eller hade det funkat på det gamla mobilnumret (som jag ju fortfarande har på min iPhone)?

  • Avstängd
  • 2012-06-11 08:06

Vissa operatörer har så kallade tvillingkort till paddan om du har ett mobilbonemang redan... tex telia, för 40:- extra. andra har det inte.

Stoppa i kortet i paddan och starta den kanske

Telia annonserar om ExtraSim till din surfplatta nu. Då tar de en engångsavgift på 99:- (som de "bjuder" på nu) samt 69:- i månaden.

Undrar om de har tagit bort möjligheten till vanligt "tvillingkort" (som jag sitter kvar med)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 10:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Telia annonserar om ExtraSim till din surfplatta nu. Då tar de en engångsavgift på 99:- (som de "bjuder" på nu) samt 69:- i månaden.

Undrar om de har tagit bort möjligheten till vanligt "tvillingkort" (som jag sitter kvar med)

Jag har inte tidigare kunnat ha tvillingkort till mitt Telia-abonnemang då de inte erbjuder det till dem som har Flex-abonnemang. Nu testade jag med detta erbjudandet men då går det inte pga att jag har 90 dagar eller mer kvar av bindningstiden.

  • Avstängd
  • 2012-06-11 12:38
Ursprungligen av zinned:

Jag har inte tidigare kunnat ha tvillingkort till mitt Telia-abonnemang då de inte erbjuder det till dem som har Flex-abonnemang. Nu testade jag med detta erbjudandet men då går det inte pga att jag har 90 dagar eller mer kvar av bindningstiden.

Telia tjatar om att jag ska byta mitt gamla betalda och numer billiga ab mot ett Flex... tja.. om jag ringde och sms mycket så kanske, men får ju bara 3GB data mot mina 10 nu och inget av ovanstående går ju att ändra så nä tack inte alls Flex-ibelt...

Ursprungligen av BlackSmp:

Telia annonserar om ExtraSim till din surfplatta nu. Då tar de en engångsavgift på 99:- (som de "bjuder" på nu) samt 69:- i månaden.

Undrar om de har tagit bort möjligheten till vanligt "tvillingkort" (som jag sitter kvar med)

Länk?

Ursprungligen av pmarriott:

Länk?

Zinned gav länken, jag hade bara sett en annons på Teliabutiken och jag är definitivt inte intresserad av att byta bort mitt tvillingkort:)

Bara att ringa Telia så bör det väl inte vara några problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 12:38
Ursprungligen av keptang:

Bara att ringa Telia så bör det väl inte vara några problem.

Se mitt inlägg, #4.

Ursprungligen av zinned:

Se mitt inlägg, #4.

Fick inte fram att du ringt och pratat med Telia, trodde du försökt via deras hemsida, men man kanske inte kan göra sånt där som man göra hos andra operatörer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-11 14:36
Ursprungligen av keptang:

Fick inte fram att du ringt och pratat med Telia, trodde du försökt via deras hemsida, men man kanske inte kan göra sånt där som man göra hos andra operatörer.

Nej, jag har inte ringt Telia. Däremot ville jag ha sagt att det tidigare (och nu också?) inte har tillåtits att ha tvillingkort/extrakort på Flex-abonnemangen av någon outgrundlig anledning. Oavsett om man ansöker via telefon eller webben.

snabb info från telias sida angående extra sim

Du kan teckna ExtraSim
Om du har något av följande abonnemang kan du skaffa ExtraSim:

Telia Mobil Flex (Small, Medium, Large)
Telia Mobil Flex (Liten, Mellan, Stor)
Telia Mobil Max 25 Surf (Liten, Mellan, Stor, Extra)
Telia Mobil Prata på Surf (Liten, Mellan, Stor, Extra)
Telia Mobil Till Vänner Surf (Liten, Mellan, Stor, Extra)
Telia Mobil Komplett

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-12 17:00
Ursprungligen av SoulBlazt:

snabb info från telias sida angående extra sim

Du kan teckna ExtraSim
Om du har något av följande abonnemang kan du skaffa ExtraSim:

Telia Mobil Flex (Small, Medium, Large)
Telia Mobil Flex (Liten, Mellan, Stor)
Telia Mobil Max 25 Surf (Liten, Mellan, Stor, Extra)
Telia Mobil Prata på Surf (Liten, Mellan, Stor, Extra)
Telia Mobil Till Vänner Surf (Liten, Mellan, Stor, Extra)
Telia Mobil Komplett

Kanon!

Dock är det fortfarande dyrare än att köra Telias årskort. Beror ju lite på vad man vill ha, man får ju högre bandbredd och troligtvis med data med Extrakort men det är ju också dyrare.

1
Bevaka tråden