Nej jag kan vara kvar men jag ber inte om ursäkt.
Det är ingen som har sagt att du ska be om ursäkt.
...dom kräver att man antingen använder avi eller mov och det har fungerat 2000 gånger under 5 år...
Vad har fungerat 2000 gånger?
Varken AVI och MOV är ju några film-format, de är ju bara containers. Frågan är vilket format det faktiskt är på dina filmer som du har stoppat i AVI- eller MOV-containers.
Kanske har något ändrats när du exporterar/konverterar, så att det faktiska innehållet i AVI- och MOV-filerna är annorlunda nu mot tidigare.
...man får en betalningsuppmaning varje gång man öppnar programmet, trots att jag inte gjort annat än betalt...
Om du har betalat flera gånger för samma program, så får du faktiskt skylla dig själv.
...Jag vägrar naturligtvis att betala för att kunna använda iTunes...
Varför i hela världen skulle du behöva betala för att använda iTunes? Ännu en av dina meningar som jag inte förstår.
Det finns gott om gratisprogram som kan konvertera filmer och låtar så att iTunes (och iMovie) kan använda dem.
...Det finns idioter som tycker att detta är rimligt och som det skall vara...
Jag tycker att det är rimligt att iMovie inte hanterar alla filformat i hela världen. Så då är jag väl en idiot då.
...Jag ställer krav på att min Mac 2012 själv håller reda på och konverterar det som behövs utan att jag gör annat än lägger in filen. Vad den än heter eftersom iMovie och Mac har med Apple att göra...
Om du förväntar dig att du ska kunna dra och släppa vilka sorters filer som helst, in i vilket program som helst, så lär du nog få vänta länge. Mycket länge.
Tips: Använd forumets funktioner för att bifoga bilder, så syns bilderna direkt i inlägget, utan att vi ska behöva klicka oss vidare till Photobucket.
...man blir psykiskt misshandlad av Apples idiotiska funktioner...
...prata lite om sinnessjukhuset Apple...
Det är lite svårt att ta dina problem på allvar när du använder den typen av formuleringar.