Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backuplösning sökes

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har någon erfarenhet av att använda IBM TSM 6.2 ?

1. Jag skulle vilja köra backup (vilken som helst) mot min Synology DS 1512+. Idag kör jag Time Machine
2. Sen vill jag backa upp hela NASen inkl backupen från datorn mot nån molntjänst.
Hittade detta: CrashPlan packages for Synology NAS « PC LOAD LETTER
Någon som kör något liknande?

Ursprungligen av ill_chrill:

1. Jag skulle vilja köra backup (vilken som helst) mot min Synology DS 1512+. Idag kör jag Time Machine
2. Sen vill jag backa upp hela NASen inkl backupen från datorn mot nån molntjänst.
Hittade detta: CrashPlan packages for Synology NAS « PC LOAD LETTER
Någon som kör något liknande?

Jag kör CrashPlan men inte med Synology utan QNAP, fungerar finfint.

Ursprungligen av keptang:

Jag kör CrashPlan men inte med Synology utan QNAP, fungerar finfint.

Hur?
För att förtydliga så vill jag att min NAS backar själv mot molntjänst. Så att jag kan backa snabbt från min dator till NASen och att den sen i sin tur backar sig själv.

Ursprungligen av ill_chrill:

Hur?
För att förtydliga så vill jag att min NAS backar själv mot molntjänst. Så att jag kan backa snabbt från min dator till NASen och att den sen i sin tur backar sig själv.

Ungefär så här: CrashPlan on QNAP « gyttja

Någon som testat/kör Rsync?
Det skall vara ganska stort och bra till olika krav.
och till olika plattformar om man nu behöver det.

Jag tycker det känns så osäkert med alla dessa hemmabyggen för o backa upp min Synology. Funderar på o koppla in en gammal Mac Mini för o backa NASen men det kan nog gå lite trögt och onödigt med en maskin till som ska vara igång.

Bevaka tråden