Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen får ingen el pga. fuktskada?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, det är så att skärmen på min 13" MBP (early 2011) slutade fungera.. Allt fungerar som vanligt annars, kan koppla in i andra skärmar etc.
Jag ringde Apple, de kom fram till att det är hårdvarufel och det skulle gå på garantin, de ber mig lämna in datorn hos Digtal Inn i Täby centrum, vilket jag gjorde i torsdags.. Idag ringer de upp och säger att moderkortet är fuktskadat och att garantin inte gäller, han säger att det kostar mer att fixa än vad datorn kostar ny, och att han vill ha 850kr för ett exakt kostnadsförslag vilket skulle ta honom 2 timmar (bullshit, han visste ju redan).

Det jag nu undrar är, om nu moderkortet är fuktskadat, borde inte datorn vara total-död?
Datorn har inte varit med om någon olycka eller så, när jag påpekade detta sa han helt plötsligt att det var sand i datorn också, vilket känns rätt sjukt..

Kan det vara så att han bara öppnade chassit, såg att fuktindikatorn inte såg så bra ut, och hoppade kunna dryga ut semesterkassan lite extra?

Tack på förhand!

Den enskilde teknikern tjänar inga pengar på att ge dig ett drygt kostnadsförslag och nej, datorn behöver inte vara död bara för att logikkortet är fuktskadat. Och har indikatorerna löst ut så tar inte Apple det på garanti. Surt men så är det.

1
Bevaka tråden