Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder blir skräp vid publicering på Facebook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bilderna ser ut som skit när jag lagt upp dem på FB. De blir oskarpa, ser lite pixliga ut, och färger ser ojämna ut. Fotar med dSLR i raw/adobeRGB och redigerar i Lightroom 3. Sedan exporterar jag till JPG (sRGB), maxkvalitet utan att ändra upplösning. Laddar sedan upp till FB i "hög upplösning", vad nu det betyder.
Pinsamt när man publicerar.

Prova i andra format, flesta bilderna jag ser på FB är inte oskarpa/pixliga med dåliga färger.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-20 06:51

Kan du länka till någon bild?

Här är en jag laddat upp direkt från Aperture och RAW utan att konvertera.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/286126_1905424278892_1967016_o.jpg

• Avstängd
  • 2012-06-20 11:28

Alla ställen tycks behandla bilder man lägger upp lite olika... en sida som inte ställer till allt för mycket är pbase, men kostar en del att använda.

Skräp är måhända lite att ta i, men dåligt iaf. Det tycks ha lite med skalan att göra. Visar sig att när man väljer fullskärm så skärper bilderna till sig. Bifogar skärmdumpar som visar. De två till vänster är från FB, och den högra är från Lightroom. Titta på det fallna trädet så syns det som tydligast.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-20 22:57

Ja inte kan jag tycka att de två första bilderna är skräp. För att vara en publik gratis-sajt tycker jag det är klart godkänt.

Om du skalar bilden i exporten istället för o låta FB göra det då?

1
Bevaka tråden