Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera MOV till AVI Xvid

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Producerar mycket rörlig media till Tv m.m. Nu skall jag regelbundet skicka filer till butikstv och där tar dom bara emot AVI filer. Sitter i Adobe premiere och där kan jag inte konvertera till AVI vilket jag kan förstå (apple VS microsoft). Vad använder Ni? Har tittat på total converter som skulle kunna lösa det men det är ju ytterligare ett program. Andra förslag mottages tacksamt:)

Senast redigerat 2012-06-21 09:24

Tack, kollar den men hittar inte codec Xvid som jag behöver.

ffmpegX - encoder for Mac OSX

"...to DivX,AVI XviD, H.264 MP4, MOV, DV, 3GP, Sony PSP, MP2, MP3, AAC, AC3, MPEG-1, MPEG-2, VCD, CVD, SVCD, KVCD, KSVCD, DVD, KDVD and MPEG-TS with complete control over encoding options."

Handbrake borde väl klara biffen? (Den klarar ju "allt"... )

Sen har jag själv - på de fysiska skivornas tid före min Seagate mediespelare - konverterat filmer till standard DivX-kompatibla skivor med hjälp av Toast. Du kan ju spara som skivavbild och plocka de färdiga filmerna därifrån utan att bränna en fysisk skiva.

Ursprungligen av johan_tanying:

Handbrake borde väl klara biffen? (Den klarar ju "allt"...

Nej, AVI XviD finns inte med bland Handbrakes output-format.

Handbrake är nog bättre på att läsa många olika format, inte att skriva.

Ursprungligen av johan_tanying:

...konverterat filmer till standard DivX-kompatibla skivor med hjälp av Toast...

Du pratar om DivX, men tråden handlar om Xvid. Nästan samma sak, men inte riktigt.

Tackar, nu känns det som om jag är på banan. Fick precis höra att dom skulle lägga en "automatisk konverterare" på servern vilket innebär att mov-filer kan skickas, men det är klart då tappar man ju kontrollen. Men smidigt låter det.

1
Bevaka tråden