Hej!
Jag sitter och försöker göra mer plats på min MBA med 128 Gb SSD. Jag använder för tillfället ca 120 Gb och enligt systeminfo är 100 Gb "other" alltså inte applikationer eller bilder/musik. En gång när datorn var ny vet jag att jag råkade öppna ett stort (70 Gb+) iPhoto-bibliotek från en backup av min gamla dator, men detta trodde jag var borttaget. Öppnar jag nu iPhoto hittar jag inte en enda bild där men NÅGONSTANS på datorn måste den där jävla iPhoto library-filen ligga och ta upp all plats. Problemet är att den är omöjlig att hitta. Kollar jag info på downloads, pictures, music osvosv kommer jag inte ens i närheten av 120 Gb så det är ett stort mysterium hur min hårddisk kan vara full. Tog nu bort iPhoto helt och hållet men problemet kvarstår :S.
Jag tänkte nu ta bort mitt Aperture-bibliotek från SSDn och ha det lagrat på min externa hdd med Time Machine-backups. När jag försöker öppna Aperture-biblioteket från denna står det dock ett felmeddelande "To use this library, make sure its file permissions are set correctly." Hur fixar jag detta?
Detta är allt som allt helt otroligt irriterande och för första gången med en dator förstår jag ingenting...
Stort tack på förhand
Yan