Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Turist i Stockholm - appar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker nyttiga appar för ett besök i huvudstaden.
Speciellt så kunde ju en offlinekarta vara bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-27 13:50

Vi har rätt så bra 3g-täckning så du kan nog använda google maps

Yelp är en bra hjälp både för turister och stockholmare att snabbt få betyg på ställen innan man går in, eller t.ex. få en lista med förslag på högt rankade restauranger i närområdet.

Annars vet jag inte riktigt. Såg att Wallpapers Stockholmsguide nu finns som app och ligger på topplistan. Har en några år gammal utgåva på papper och den är helt ok, tenderar att tipsa mest om restauranger och barer i det högre prisskicket dock. Men inget fel på tipsen om man är i målgruppen

Sen finns det ju en hög med SL-appar. Har inte använt på länge men senast var det "Res i Sthlm" som fungerade bra.

DN på stan-appen har en hyfsat bra eventkalender, men för restaurangrecensioner litar jag mer på Yelp som både har fler recensioner per ställe, och fler ställen recenserade.

Ursprungligen av snigel1:

Vi har rätt så bra 3g-täckning så du kan nog använda google maps

Jo, iofs, men jag kommer från Spanien på besök så det blir nån kontantkortgrej för mig och då kan det vara bra att spara lite på datan.

Senast redigerat 2012-06-27 15:13
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-27 16:21
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-27 17:44

Ska du köra bil finns det en app som heter "P-Stockholm". Har inte testat den själv men...

Se'n har du ju Res i STHLM om du ska åka kollektivt.

Edit: Eller f'låt... Om du ska PARKERA i Stockholm så...

1
Bevaka tråden