Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lion eller vänta på Mountain Lion?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-30 00:21

Jag behöver råd nu i elfte timmen. Kommer Adobe Illustrator CS att fungera i Lion. Jag kör fortfarande Snöleoparden av den enkla anledningen att jag inte vill missa en del gamla dokument i Illustrator, men nu när mobileme stängs ner så känns det angeläget att köpa nytt operativsystem, men jag vill inte köpa nytt Illustrator eller Photoshop. För dyrt.

Om du har ett Illustrator som använder gammal PPC-kod så fungerar det varken i Lion eller Mountain Lion.

Du missar inte mycket av att ligga kvar med Snowleopard.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-01 19:23
Ursprungligen av Pocahontas:

Du missar inte mycket av att ligga kvar med Snowleopard.

Jo: fler buggar än någonsin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-30 12:55

Tack för svar. Det lutar väl åt att jag behåller Snowleopard. Om jag har fattat rätt så kommer jag nu att förlora kalendersynkningen mellan olika datorer om jag inte går över till Lion. Rätt eller fel? Fast någon stans har jag sett att kalender synk inte finns med längre?

Om du använder Mobile me kommer du inte kunna synka något mer efter midnatt. I framtiden måste du ha iCloud som bara finns i Lion och senare, om du vill synka med Apples moln.

Däremot kan du ju fortfarande kunna synka med valfri CalDav-tjänst, exempelvid Google calendar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-30 13:19

Tack. Då tror jag att jag vet hur jag ska gå vidare. Tack för snabba svar!

  • Medlem
  • 2012-06-30 13:26

Men det kan finnas skäl till att uppgradera din AI-licens. Det har hänt en del sedan CS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-30 18:50

ja det håller jag med om men priset för uppgraderingen stod inte riktigt i nivå med mina behov.
Finn det något bra sätt att synka adressboken mellan olika datorer nu när mobile.me går i graven?

  • Medlem
  • 2012-06-30 19:37

Du måste inte köpa den senaste versionen av AI. Begagnade licenser kan vara billiga. Jag vet inte i vilken version cs blev intelvänligt men det vet nog andra här.

Senast redigerat 2012-07-02 16:25
  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-02 08:17

Med CS 4 blev Illustrator Intel-vänligt.

1
Bevaka tråden