Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone i recovery mode

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-07-01 09:02

Satt och surfade runt lite med iphonen när den bara stängde ner..
Nu när jag startar upp den är den i "recovery mode" dvs att jag bara ser den dock-kabeln och iTunes på iphonen.

Är det enda jag kan göra att lägga tillbaka en backup??
Tråkigt i så fall eftersom det vara superlänge sedan jag tog en backup.

• Medlem
  • 2012-07-01 09:48

Har aldrig hört talas om det förut. Var den jailbreakad? Kanske fuktskadad? Att plugga in den i datorn är nog det enda du kan göra.

• Medlem
  • Gävle
  • 2012-07-01 13:09

Är den gammal? Det ska ju inte hända bara av att man använder den.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-07-01 14:59
Ursprungligen av Creops:

Är den gammal? Det ska ju inte hända bara av att man använder den.

Nja.. det är en 4s från Mars så den är ju inte lastgammal.. och inte jailbreakad
lite surt att bli av med alla kort o sms o sånt

• Medlem
  • Gävle
  • 2012-07-01 22:53

Prova att återställa den och sen slår du på iCloud backup. Om det händer igen så är det troligen hårdvarufel på den och går på garantin.

Testa detta bara för att vara säker på att den är helt avstängd:

Exit iPhone Recovery Mode

You can typically exit recovery by doing the following:

• Hold down the home and power button for about 15 seconds, this shuts off the iPhone

• Press the power button to boot the iPhone

Alt 2 är att du testar ett program (googla) som tvingar ur din iPhone ur recovery mode. Fungerar inte detta alt är du tyvärr rökt.

En av mina vänner råkade ut fär detta igår med sin 3GS. Den visade bara skärmen med "Välkommen" och "Slide to setup" på den gråa bakgrunden. I detta fall hade den laddat ur över dagen innan. Jag testade lång omstart (lås- samt hemknapp i 10-15s) men samma sak var kvar. När jag följde anvisningarna på skärmen så visades alternativen i ordningen (efter varandra): 1. aktivera platstjänster 2. välj WIFI (den kom dock ig det gamla) och sedan slutligen så stod det att den redan var färdiginställd och bara att köra igång. Allt var sedan sparat sedan tidigare men vi blev lite oroliga att den hade raderat sig själv av misstag.

Jag hoppas det kan vara till någon hjälp.

1
Bevaka tråden