Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns det verkligen ingen app/script som klarar detta? Testade SwitchResX, (hittade nå fulwarez som inte verkar funka som jag vill, den sparar inte settings), kan någon bekräfta att SwitchResX verkligen klarar att inaktivera en av de båda (Mac Mini, en HDMI och en dp) anslutna skärmarna? Isf köper jag appen. För hålla på o dra ut nätsladden till min 24-tums Cinema display håller inte. Det måste väl ändå gå att styra vilka monitorer som ska vara igång mjukvarumässigt?! Tips snälla!
Vad jag menade är att ditt kortkommando sätter hela datorn i viloläge, inte bara skärmen. Mitt kommando släcker bara skärmen. pmarriot sa att det var tvärtom.
Mmm.. detta är faktiskt knivigt. Och otroligt dåligt. Men men, jag får väl sätta en Nexa-brytare med fjärrstyrning till uttaget på monitorn. Bra jobbat Apple! En funktion som faktiskt hade varit superlätt att knacka in, men att inaktivera verkar riktigt svårt, inte ens SwitchResX klarar det, den klarar bara att stänga av bilden (dvs backlighten är fortfarande igång på min Cinema display), inte stänga av själva utgången. Helt otroligt. 2012 står det i min almanacka.
Vem vill inte kunna stänga av en skärm? Personligen för att den drar ström hela natten och dessutom ger ett rätt ordentligt sken av sig i sängkammaren.
Vem vill inte kunna stänga av en skärm? Personligen för att den drar ström hela natten och dessutom ger ett rätt ordentligt sken av sig i sängkammaren.
Jo, och i tråden finns ett otal förslag på lämpliga metoder att släcka alla skärmar som då är lämpligt. Min fråga var varför man vill släcka en av skärmarna medan man arbetar med datorn.
Vad använder du för filmspelare? Vissa har ju som så att de lägger svart på skärmar som det inte spelas upp något på. Visserligen stängs inte bakgrundsbelysningen av, men det löser du ju med tangentbordet eftersom du har en Cinemaskärm...