Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra ägare på (registrera om) en iPhone?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-07 19:19

Min hustru fick min gamla (3G) iPhone när jag skaffade ny. Har inte brytt mig om att ändra/omregistrera telefonen på hustrun. Eftersom vi har olika intressen så vill vi ha olika appar så nu är det dags att byta registrering så att hustrun får ett eget iTuneskonto med iPhonen registrerad på sig. Har sökt men inte funnit information hur jag skall göra. Någon som har lösningen?

//Hans

Återställa den bara så är det klart.

Kan göras via iTunes, eller i telefonen, Inställningar / Allmänt / Längst ner finns återställ, välj att radera allt innehåll och inställningar.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-07 19:23

Ge henne ett eget Apple-ID. Nu kommer dock hos att få köpa om alla hennes "egna" appar som hon köpt på ditt konto. Såvida inte ni väljer att *inte* synka iPhone med datorn utan förlitar er på iCloud.

@99mac.se: för det stämmer väl?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-07 19:26

Tack för snabba svar! Appar är inga bekymmer att ladda om, men hur är det med kontakter och adresser. Försvinner dessa och måste läggas in på nytt?

//Hans

Ursprungligen av HvT:

Tack för snabba svar! Appar är inga bekymmer att ladda om, men hur är det med kontakter och adresser. Försvinner dessa och måste läggas in på nytt?

//Hans

Ja, allt försvinner om du återställer i iTunes (lägg inte tillbaka någon säkerhetskopia om sådan finns efter återställning) eller som jag skrev i inlägg #2.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-07 19:30

OK, tack. Då vill det till att hitta ett sätt att spara kontakter och adresser så att de kan läggas tillbaka utan att behöva skrivas in på nytt.

//Hans

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-08 12:18
Ursprungligen av HvT:

Appar är inga bekymmer att ladda om, men hur är det med kontakter och adresser.

Jag vill ändå vara lite tydlig: din fru måste köpa alla appar en gång till om när hon byter Apple-ID. Det är inget som hon kan välja själv - Apple tvingar henne till det. När du skriver "ladda om" är det liktydigt med att ladda om dina egna redan köpta appar.

iOS 5 har inget stöd för iPhone 3G, så inget iCloud där.

Du kan skapa ett nytt användarkonto på din dator. Auktorisera telefonen i iTunes, välj iPhonen, du kan nu om jag inte missminner mig i "allmänt"-delen på telefonen scrolla längst ner och välja att ersätta kontakter på datorn. Nu sitter jag inte vid någon dator och kan dubbelkolla. Men vid synkroniseringen sen ska kontakterna på telefonen ersätta den tomma kontaktlistan i datorn på det nya kontot.
Sen är det bara att återställa telefonen om det önskas och vid nästa iTunes-sync kommer den få datorns nya kontaktlista mm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 11:29

SIrsnurre! Tack skall testa.

//Hans

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-08 12:22

Normalt sett har man ett eget iCloudkonto, som styr den personliga Kontaktboken, Kalendern, Mail etc.
Vad gäller appar så styrs det av ett iTuneskonto (under Affär i iPhones Inställningar), där kan man med fördel använda samma konto inom familjen. Då kan man ladda ner samma appar utan extra kostnad för andra familjemedlemmar.

Ursprungligen av kenjon:

Normalt sett har man ett eget iCloudkonto, som styr den personliga Kontaktboken, Kalendern, Mail etc.
Vad gäller appar så styrs det av ett iTuneskonto (under Affär i iPhones Inställningar), där kan man med fördel använda samma konto inom familjen. Då kan man ladda ner samma appar utan extra kostnad för andra familjemedlemmar.

Inget iCloud på iPhone 3G som inte kan köra iOS 5.
http://www.99mac.se/iphone-ipad/296316-hur-agare-pa-registrera-om-iphone.html#post2085067

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 14:29

Inga bekymmer med att köpa apparna igen (hustrun har bara gratisappar).

//Hans

• Medlem
  • International user
  • 2012-07-08 14:44

Bra med fruntimmer som nöjer sig med lite. 3G och gratisappar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-08 14:48

Tyvärr är det så endast vad gäller mobilen. Kompenserar med råge inom andra områden.

Ursprungligen av Konrad:

Bra med fruntimmer som nöjer sig med lite. 3G och gratisappar.

1
Bevaka tråden