- Coffee08
- Medlem ●
- Stockholm
Använd en App istället, https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8#hl=sv&q=transfer+pictures+app+store
Vilken av dem tycker du är bra?
Har inte provat någon, jag kör via iCloud.
Ja, det går, i alla fall med en icke orginal camera connection kit.
iPhonen dyker upp som vilken kamera som helst.
Menar ni att ansluta en iPhone med synk-kabeln till USB på Camera Connection Kit?
Jag provade precis, händer ingenting här, kanske är fel på min adapter.
Jag har aldrig varit i situationen innan men det är ju verkligen ett problem att iMovie på iPad endast kan hämta upp video från kamerarullen. Man kan ju inte heller slänga in video filmad på iPhone in i kamerarullen på iPad. Inte heller kan man synka in vilka videofiler man vill från iPhoto in i iTunes.
Hur rekommenderar ni att man går tillväga om man inte har ett Camera Connection Kit?
Jag har aldrig varit i situationen innan men det är ju verkligen ett problem att iMovie på iPad endast kan hämta upp video från kamerarullen. Man kan ju inte heller slänga in video filmad på iPhone in i kamerarullen på iPad. Inte heller kan man synka in vilka videofiler man vill från iPhoto in i iTunes.
Hur rekommenderar ni att man går tillväga om man inte har ett Camera Connection Kit?
Fick över en iPhone film från både Mover+ och CCK till kamerarullen på iPaden... lite segt med flera försök dock via Mover+ som timade ut ett par gånger på WiFi (ca 10 s film) så inget för längre filmer.
Har inte iMovie för någon av iEnheterna så kan inte kolla om den är redigerbar efter flytten men borde väl vara det?
Hitta just den här för foto-folket, som läser SD, microSD och CF kort samt Iphone mm, och även vissa kortläsare kan pluggas in samt strömförsörjning om kortet/enehten skulle behöva extra power.
Köpte föregångaren med bara CF och USB och funkar suveränt...
Hitta just den här för foto-folket, som läser SD, microSD och CF kort samt Iphone mm, och även vissa kortläsare kan pluggas in samt strömförsörjning om kortet/enehten skulle behöva extra power.
Köpte föregångaren med bara CF och USB och funkar suveränt...
Den var dyr du... Jag köpte en på eBay, från Kina. Typ £2 med frakt. Den har SD-plats och en USB-anslutning. Med en switch byter man mellan dem. I USB-porten kör jag en annan Kinakortläsare för att kunna ladda in från CF-kort (och resterande om jag hade haft användning för't). Den ser ut som denna (och det var från dem jag handlade): 2in1 USB Camera SD Card Reader Connection Kit for iPad | eBay
Tja, jag vill inte gärna stoppa en 20 kroners pryl från Kina i min 7000 kroners iPad... inte så att jag påstår att den är skit, men iaf... men var och en gör som den vill
Sen har jag bara en tillbehörs-pryl att släpa på till alla mina kort
Tja, jag vill inte gärna stoppa en 20 kroners pryl från Kina i min 7000 kroners iPad... inte så att jag påstår att den är skit, men iaf... men var och en gör som den vill
Sen har jag bara en tillbehörs-pryl att släpa på till alla mina kort
Skulle tro att de använder samma formar med tanke på anslutningen som ser i princip lika ut för MIC-gadgets som för alla andra Kinatillverkade. Enda skillnaden är ju egentligen att de integrerat en CF-läsare också. Förutom priset då.
Om man inte vill stoppa i en "piratdel" i iPaden så kan man köpa Apples egna Camera Connection Kit och använda nästan vilken valfri kortläsare som helst med den delen med USB-anslutning.
Det MÅSTE finnas något smidigt sätt att få in en film tagen i en iPhone till kamerarullen i en iPad, då utan att använda Camera Connection Kit.
För övrigt, Camera Connection Kit hjälper väl inte iaf för den kan väl bara importera från kamerarulle i iPhone till kamerarulle i iPad?
Det MÅSTE finnas något smidigt sätt att få in en film tagen i en iPhone till kamerarullen i en iPad, då utan att använda Camera Connection Kit.
För övrigt, Camera Connection Kit hjälper väl inte iaf för den kan väl bara importera från kamerarulle i iPhone till kamerarulle i iPad?
Jag har inte hittat något annat sätt som är snabbt, säkert och smidigt förutom CCK (Apples eller 3:e-parts med USB).
Eh? Vad det inte det du ville? från kamerarulle till kamerarulle... det är ju i kamerarullen filmer tagna med iEnhetern hamnar.
Edit: för jag antar att iMovie på iPaden redigerar filmerna tagna med iPad från kamerarullen?
Jag har inte hittat något annat sätt som är snabbt, säkert och smidigt förutom CCK (Apples eller 3:e-parts med USB).
Eh? Vad det inte det du ville? från kamerarulle till kamerarulle... det är ju i kamerarullen filmer tagna med iEnhetern hamnar.
Edit: för jag antar att iMovie på iPaden redigerar filmerna tagna med iPad från kamerarullen?
Inte nödvändigtvis.
När jag har tagit foto/filmat med iPhone så importerar jag in dessa i iPhoto och sparar som händelser. Därefter tömmer jag givetvis kamerarullen på iPhone eftersom dessa händelser sedan synkas mot iPhone med iTunes, det finns ingen anledning att ha dubbletter.
Problemen är då två till antalet:
1) Jag kan inte, i iTunes, välja vilka filmer i iPhoto som ska synkas mot iPhone. Det är alla eller inga.
2) Jag kan inte, genom iTunes, placera dessa videoklipp i kamerarullen på iPad.
Jag gillar Scotty skarpt för att snabbt flytta filer mellan iOS-enheter och Mac, men det fungerar även lika bra mellan iOS-enheter. Jag gillar det så pass att det förmodligen dyker upp en artikel om det så småningom...
Får kolla närmre på detta när jag kommer hem
Inte nödvändigtvis.
När jag har tagit foto/filmat med iPhone så importerar jag in dessa i iPhoto och sparar som händelser. Därefter tömmer jag givetvis kamerarullen på iPhone eftersom dessa händelser sedan synkas mot iPhone med iTunes, det finns ingen anledning att ha dubbletter.
Problemen är då två till antalet:
1) Jag kan inte, i iTunes, välja vilka filmer i iPhoto som ska synkas mot iPhone. Det är alla eller inga.
2) Jag kan inte, genom iTunes, placera dessa videoklipp i kamerarullen på iPad.
Får kolla närmre på detta när jag kommer hem
Där fungerar ju Mover+ utmärkt... Starta Mover Connect (gratis på Mover+ hemsida) om du inte har autosence igång (startar Mover Connect automatiskt när någon iEnhet startar appen), starta mover+ på paddan och dra filmen från iPhoto till Mover Connect så hamnar filmen i paddans kamerarulle snabbt och smidigt.
Jag gillar Scotty skarpt för att snabbt flytta filer mellan iOS-enheter och Mac, men det fungerar även lika bra mellan iOS-enheter. Jag gillar det så pass att det förmodligen dyker upp en artikel om det så småningom...
Ska också prova det, men vet ej om det är ett alternativ för filmer, som tenderar att bli rätt stora, mellan iEnheter, men en bra sak är ju att den återupptar avbrutna transfers
Ska också prova det, men vet ej om det är ett alternativ för filmer, som tenderar att bli rätt stora, mellan iEnheter, men en bra sak är ju att den återupptar avbrutna transfers
Jag har bara kört det för att få skärmbilder från iPhone/Pad till Mac hittills, så rapportera gärna dina erfarenheter också.
Jag har iCloud men jag slog av bildströmmen efter att ha testat det ett tag.
(Det gick inte att radera bilder, det pushades ut till alla enheter utan kontroll. Jag ville inte att alla bilder jag tog i telefonen skulle ta plats i min iPad. Så jag slog av synkningen till iPad först. Men sen slog jag av det helt för jag insåg att jag fortfarande var tvungen att importera som tidigare till Aperture eftersom videoklipp inte synkas via bildströmmen. Så då kunde jag lika gärna låta slå av det helt.)
Jag har iCloud men jag slog av bildströmmen efter att ha testat det ett tag.
(Det gick inte att radera bilder, det pushades ut till alla enheter utan kontroll. Jag ville inte att alla bilder jag tog i telefonen skulle ta plats i min iPad. Så jag slog av synkningen till iPad först. Men sen slog jag av det helt för jag insåg att jag fortfarande var tvungen att importera som tidigare till Aperture eftersom videoklipp inte synkas via bildströmmen. Så då kunde jag lika gärna låta slå av det helt.)
Ah, ok.
Jag utnyttjar det på ett litet annat sätt för jag fotar/filmar ytterst lite med iEnheterna.
Lägger upp foton/filmer på SkyDrive och tar in dom till kamerarullen därifrån vid behov till någon enhet och sedan kan jag visa dom på aTV eller om man vill skicka dom vidare med/till nått annat och sen kan man radera dom från kamerarullen och från bildströmmen försvinner dom äldre ju automatiskt när det blir fullt typ...
Bildströmmen har ju max 1000 bilder så, så fullt blir det ju inte om du nu inte lägger upp fullstora filer, för min del blir det mellan 1-2GB bara.
Edit: Vilket iofs också skulle funka för zinned om filmerna inte är allt för stora... via SkyDrive allså...
Edit2: Hmmm filmer eller andra dokument än bilder verkar inte gå att ladda ner från Skydrive längre av någon anledning... sorry för missinformationen :-/
Ok, har provar det nu.
En miss med programmet som jag upptäckte efter att jag köpt det är att det går inte att överföra från dator till iEnhet, iaf hittade jag inget sätt... :-/
Kort sammanfattning:
Mellan iEnheter: går relativt snabbt på WiFi (i samma nätverk) Ej testad BT.
Till Mac: Snabbare än ovan, men som sagt, andra hållet går inte.
Kunde även ansluta till min Drobo men kunde inte skicka några filer dit. En Error-dialog kommer upp varje gång och avsett vad jag försöker sända.
Mellan iEneheter funkar det bra iom att man kan välja fler bilder på en gång på ett lätt sätt och skicka dom med ett "tryck", men det var nog den enda fördelen som jag hitta...
Så, nä, jag fortsätter nog med min Mover+ ett tag till då man kan skicka annat än bilder/film samt även från Mac till iEnhet.
Edit: Efter några fler försök så gick det att ladda upp till Drobon iaf.