Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är mest överraskande med din iPhone 4S?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det mest överraskande både negativt och positivt med din Iphone 4S?
Om det är något positivt är det då något som du inte visste om sedan tidigare och använder en massa idag?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-07-11 15:11

Negativt: Att man inte kan ladda hem appar över 50MB via 3G, att photostream inte laddar upp över 3G
Positivt: Att jag inte saknar något utöver ovannämda från Android

Min iPhone4 laddar photostream över 3G. Varför kan inte 4S det?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-11 16:48

@Zimmerman: Har du ställt in 4'an på nått speciellt sätt. Min laddar inte PS på 3G
mvh rip

Sorry - my bad - det synkas när jag kliver in i mina WiFi-zoner på jobbet och hemma och en del andra zoner jag kliver in och ut ur vissa dagar. Jag har alltså alltid haft bilderna i Aperture och trott att det synkat över 3G, men så är alltså inte fallet. Detta är en nyhet för mig - denna begränsning - men då jag tydligen lever ett liv där begränsningen inte ens märks så kan jag inte klaga :-D.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-11 17:10

Ok. Tackar. Trodde du hade hittat någon specialarinställning
/rip

+ Hur skarp skärmen är. Kom från en 3GS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-12 09:55

Kameran är överraskande bra.

Att inte kunna klicka på avsändarens tel/namn i smsdialogen och ringa eller lagra nr är extremt irriterande

Ursprungligen av spaceas:

Kameran är överraskande bra.

Att inte kunna klicka på avsändarens tel/namn i smsdialogen och ringa eller lagra nr är extremt irriterande

Fast det kan man ju, eller hur menar du...? Överst i varje SMS-konversation har jag knappar för att ringa eller spara numret. Men jag kanske missförstår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-12 10:55
Ursprungligen av Capeman:

Fast det kan man ju, eller hur menar du...? Överst i varje SMS-konversation har jag knappar för att ringa eller spara numret. Men jag kanske missförstår.

Helt korrekt. Jag tror vi upptäckte ett "Error 40"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-13 00:12

Blir ju två klick ---> namn ---> vänta medan det scrolla --->sedan alternativ ting/facetime/kontakt.

Vill ringa direkt antingen genom långt tryck i smslistan efter kontakt istället för att öppna dialogen

Ursprungligen av spaceas:

Blir ju två klick ---> namn ---> vänta medan det scrolla --->sedan alternativ ting/facetime/kontakt.

Vill ringa direkt antingen genom långt tryck i smslistan efter kontakt istället för att öppna dialogen

Så du menar att ett tryck på klockan sedan ett till på "Ring" är jobbigare än trycka hålla inne klicka på ring?

För du vet väl att man alltid kommer "Back to top" genom att trycka på klockan?

Ursprungligen av grenhall:

Så du menar att ett tryck på klockan sedan ett till på "Ring" är jobbigare än trycka hålla inne klicka på ring?

För du vet väl att man alltid kommer "Back to top" genom att trycka på klockan?

Tror att Spaceas vill kunna ringa utan att gå in i SMS-tråden, dvs lång tryck direkt i inkorgen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-12 13:41

Jag måste säga kameran som jag tycker är klart bättre än den i iPhone 4.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-12 21:48

Negativt, iofs iOS men ändå, är alla begränsningar för programmen som Apple sätter upp. Släpp på tyglarna lite!
Gällande 4S är väl att den är ömtålig.

Positivt är att det är kvalité rakt av på skärmen och hårdvaran, allt flyter på fint.

Det mest överraskande för mig var att det ofta står ingen service, alltså ingen kontakt med i mitt fall telia och det är ju rätt irriterande i längden, många missade samtal. Innan hade jag först 3gs och 4:an och dom funkade faktiskt bättre på den punkten. Annars är "allt" bättre på 4s!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-15 01:21
Ursprungligen av lellemars:

Det mest överraskande för mig var att det ofta står ingen service, alltså ingen kontakt med i mitt fall telia och det är ju rätt irriterande i längden, många missade samtal. Innan hade jag först 3gs och 4:an och dom funkade faktiskt bättre på den punkten. Annars är "allt" bättre på 4s!

För min del är det tvärtom, den värdelösa antenndesignen i 4an gjorde att jag sällan hade täckning i min lägenhet. Något som aldrig är ett problem med 4S

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-13 21:10

Jag tror inte alla dessa fel beror på iPhone 4s, utan på operatörerna (Telia bl a). De har sålt så många smartphones, trådlösa bredband etc, så deras nät räcker inte till. De hade inte räknat med den trafikmängdsökningen, och nu är näten överlastade. Så tror jag i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-14 08:51
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte alla dessa fel beror på iPhone 4s, utan på operatörerna (Telia bl a). De har sålt så många smartphones, trådlösa bredband etc, så deras nät räcker inte till. De hade inte räknat med den trafikmängdsökningen, och nu är näten överlastade. Så tror jag i alla fall

Håller med. Frågan är också om eller när utbyggnaden av nätet/näten kommer ifatt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-14 09:51

Förhoppningsvis när 4G är utbyggt, inte bara i städerna.

Jag tycker också kameran är överraskande bra. Jag gillar funktionen, där man inte behöva låsa upp telefonen varje gång jag ska ta ett foto, att kunna "scrolla" fram kameran direkt är för mig helt magiskt.
Eftersom jag också kom från 3GS, så är den här version riktigt mycket bättre. Det är verkligen som dag och natt mellan 3:an och 4:an, jag är supernöjd med valet av telefon!

1
Bevaka tråden