Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få fram lösenord för vårt trådlösa.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Har ett litet problem här.
Vi har haft samma trådlösa nätverk i många år nu, fick hjälp av en vän till min bror att sätta upp det för säkert 5 - 6 år sedan. Självklart har vi lösenord på det.

Nu är det så att under den senaste flytten så lyckas, självklart, min mamma att slänga alla papper som har med nätverket att göra så vilket lösenord vi har är ett litet mysterium. För ett tag sedan så köpte jag en iPad som jag gärna hade kunnat koppla till nätverket och jag har en 'humm' om vad lösenordet är men inte helt säker.

Lösenordet är ju sparat på våra datorer men när jag går in i nätverksinställningar så står det ju som **** osv.
Jag kan ju där se hur många tecken lösenordet har och jag har testat med det mitt minne säger vad det är men det funkar bara inte att ansluta min iPad.
Går det, på något sätt, att genom min dator kunna se lösenordet för nätverket? Har en MacBook modell gammal och vit.

Tacksam för svar!

Går nog inte på något enkelt sätt. Enklaste är nog att återställa routern och ställa in på nytt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-07-15 08:39

Apples Airport kan man återställ och därigenom kan man skriva in ett nytt lösenord. Självklart måste även alla andra uppgifter också skrivas in på nytt så skriv av dom innan du återställer enheten.

Är det en airport router man har kan man lätt plocka fram lösenordet med en dator som redan är ansluten.
Man behöver bara välja show password i airport utility.

  • Medlem
  • 2012-07-15 09:25

Nyckelhanteraren.
Mac sparar lösenord i en databas, nyckelringen. Går att läsa med verktygsprogrammet.

Ursprungligen av Zepto:

Nyckelhanteraren.
Mac sparar lösenord i en databas, nyckelringen. Går att läsa med verktygsprogrammet.

Där satt den! Fick fram lösenordet på så sätt. Tack så mycket för hjälpen!

1
Bevaka tråden