Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur nöjd är ni med Reminder/Påminnelser?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det går ju även utmärkt att dela en påminnelselista (t.ex. en inköpslista) med någon annan om båda använder påminnelser/reminders.

• Avstängd
  • 2012-07-15 17:26
Ursprungligen av billyjam:

Det går ju även utmärkt att dela en påminnelselista (t.ex. en inköpslista) med någon annan om båda använder påminnelser/reminders.

Hur då med olika konton?

1. Logga in på icloud.com
2. Gå till kalendervyn, skapa en ny påminnelselista (menyn längst upp till höger)
3. Namnge din nya lista i vyn till vänster och klicka och välj "bjud in iCloud-medlemmar att visa eller redigera den här listan"
4. Påminnelselistan synkas nu mellan dina enheter + den/de du bjudit in

• Avstängd
  • 2012-07-15 18:28
Ursprungligen av billyjam:

1. Logga in på icloud.com
2. Gå till kalendervyn, skapa en ny påminnelselista (menyn längst upp till höger)
3. Namnge din nya lista i vyn till vänster och klicka och välj "bjud in iCloud-medlemmar att visa eller redigera den här listan"
4. Påminnelselistan synkas nu mellan dina enheter + den/de du bjudit in

Ah, det var ju suvernänt... att ingen kommit på det tidigare här i tråden, och man behöver ju inte skapa en ny lista utan bara klicka på ikonen på en befintlig... tackar och bugar

Edit: Så nu behöver man ju bara vänta på ML så slipper man ju tom att logga in på iCloud fast tills dess är det här ju riktigt bra, och inte förgäves när ML kommer.
Kunde man nu bara spara vissa återkommande påminnelser i en egen speciell lista typ "Mat mm" och bara klicka på dom man vill ha för tillfället så dom hamnar i "Handla" listan så kan man ju kasta ShopShop mfl

Senast redigerat 2012-07-15 18:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-15 19:13
Ursprungligen av LaHe:

Kunde man nu bara spara vissa återkommande påminnelser i en egen speciell lista typ "Mat mm" och bara klicka på dom man vill ha för tillfället så dom hamnar i "Handla" listan så kan man ju kasta ShopShop mfl

Du har ju alla dina redan avklarade påminnelser i varje lista samlade högst upp (dra ner lite när du öppnat listan). Det kan ju funka i shoppinglistan, bara ta bort bocken igen framför "Crème fraîche" när den tagit slut å slippa stava rätt igen på såna konstiga ord.

• Avstängd
  • 2012-07-15 19:24
Ursprungligen av IngoX:

Du har ju alla dina redan avklarade påminnelser i varje lista samlade högst upp (dra ner lite när du öppnat listan). Det kan ju funka i shoppinglistan, bara ta bort bocken igen framför "Crème fraîche" när den tagit slut å slippa stava rätt igen på såna konstiga ord.

Absolut, det gör jag redan med andra typer av listor men med inköpslistor för återkommande grejor tenderar ju att vara rätt långa... 400-500 st så det blir lite ohanterligt och oöverskådligt om dom ligger ihop med annat så en speciell dumplista där dom hamnar avbockade och redo för en ny omgång vore bra

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-15 23:06
Ursprungligen av LaHe:

Ah, det var ju suvernänt... att ingen kommit på det tidigare här i tråden, och man behöver ju inte skapa en ny lista utan bara klicka på ikonen på en befintlig... tackar och bugar

I inlägg #30 skrev jag ju det.

• Avstängd
  • 2012-07-15 23:13
Ursprungligen av zinned:

I inlägg #30 skrev jag ju det.

ah, ja, jag missade andemeningen dit inlägg av nån anldning så naturlig har dur ätt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-15 18:46

Ytterligare en användarfundering i reminder. När man får en påminnelse skulle jag vilja ha möjligheten att snooza. Dels typ 9 minuter eller något annat som man manuellt kan ställa in. När påminnelsen kommer skulle jag dessutom vilja kunna ställa om påminnelsen. När påminnelsen kommer kanske det inte passar att göra det som var tänkt. Finns något liknande fast jag inte hittat det?

• Avstängd
  • 2012-07-15 19:01
Ursprungligen av xms67:

Ytterligare en användarfundering i reminder. När man får en påminnelse skulle jag vilja ha möjligheten att snooza. Dels typ 9 minuter eller något annat som man manuellt kan ställa in. När påminnelsen kommer skulle jag dessutom vilja kunna ställa om påminnelsen. När påminnelsen kommer kanske det inte passar att göra det som var tänkt. Finns något liknande fast jag inte hittat det?

Snooza hittar jag inte heller, men att ställa fram tiden är ju bara att "editera" genom att klicka på den om man nu är upplåst, annars får man låsa upp, dra ner rullgardin och klicka på den och sen editera som vanligt.?

Bevaka tråden