Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra iPad remote

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-20 11:13

Hej,

Jag har hittat den här Satechi Bluetooth Multi-Media Remote Control for iPhone, iPad & All Bluetooth OS Devices, finns det några liknande som gör samma saker? Främst ute efter att kunna styra ungarnas ipads när vi åker bil.

Ska du styra ungarnas iPad medan du kör bil??? Det låter väldigt trafikfarligt!

En kompis till mig frågade om det fanns något liknande som föräldrarkontroll (som finns i Mac OS X) i Paden. Jag letade och kunde inte hitta något sådant. Däremot finns det begränsade möjligheter att dölja vissa appar.

Ursprungligen av The Real Viking:

En kompis till mig frågade om det fanns något liknande som föräldrarkontroll (som finns i Mac OS X) i Paden. Jag letade och kunde inte hitta något sådant. Däremot finns det begränsade möjligheter att dölja vissa appar.

Du får leta i framtiden Det kommer i iOS 6.

Ursprungligen av Samuel K:

Du får leta i framtiden Det kommer i iOS 6.

Härligt! Då skall jag berätta för min kompis att nästa iOS har lite "föräldrargodis". Han lär bli glad!

• Avstängd
  • 2012-07-20 11:23
Ursprungligen av stevex:

Hej,

Jag har hittat den här Satechi Bluetooth Multi-Media Remote Control for iPhone, iPad & All Bluetooth OS Devices, finns det några liknande som gör samma saker? Främst ute efter att kunna styra ungarnas ipads när vi åker bil.

Ser ju rätt häftigt ut, men ska du pilla med sånt när du kör?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-20 11:41

En sån device ska ju givetvis vara wife friendly
Så slipper jag bli en trafikfara...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-20 12:15

Det fanns en annan tråd här om att styra en PowerPoint/KeyNote-presentation som körs på en iPad, då är ju denna perfekt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-30 18:33

Men kontentan är alltså att vad vi vet så finns det inget sätt att remota en iPad från en annan iPad, iPhone eller 3rd party device mer än redan länkad pryl.

Det är synd då mitt ena barn har funktionshinder och inte kan eller kommer att kunna starta filmer eller starta bildspel utan hjälp och under en längre bilresa vill byta film eller från/till bildspel.

Kan det vara att IOS helt enkelt inte tillåter att en device inte remotas av en annan device?

• Avstängd
  • 2012-07-30 19:07
Ursprungligen av stevex:

Men kontentan är alltså att vad vi vet så finns det inget sätt att remota en iPad från en annan iPad, iPhone eller 3rd party device mer än redan länkad pryl.

Det är synd då mitt ena barn har funktionshinder och inte kan eller kommer att kunna starta filmer eller starta bildspel utan hjälp och under en längre bilresa vill byta film eller från/till bildspel.

Kan det vara att IOS helt enkelt inte tillåter att en device inte remotas av en annan device?

Min O' Car bilstereo kan kopplas till en TV-skärm och styras av iPhonen som blir en del av stereon när dockad.
Inte kanske en lösning med iPad men funkar iaf. Har den kvar i nyskick om du vill köpa den... TV ingår inte

1
Bevaka tråden