Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redogörelse använda samma appstorekonto på två olika iPhones? (olika Applekonton/datorer)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge misstänkt att jag och tjejen skulle kunna använda samma Appstorekonto fast vi har olika iPhones, datorer och Applekonton. Hur gör man smidigast?
Hon har ju hittills kört sitt eget konto men inte köpt i närheten av lika många appar som jag så jag tänkte hon kunde använda de jag har köpt.
Kan hon använda sitt konto och ändå ladda ner/lägga in appar från mitt konto?

Har någon en bra lösning för den här situationen?

Tacksam för hjälp.

• Avstängd
  • 2012-07-23 16:39

Logga in på ditt iTunes konto... fast då ryker ju det hon köpt vad gäller appar och spec. musik ,som inte kommer tillbaka om hon loggar in på sitt konto igen)... Iaf som jag tror...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-23 16:53

Det är inga problem, apparna kommer att finnas kvar.
När du däremot ska uppdatera apparna, måste hon göra det två gånger, en gång inloggad som dej, och en gång inloggad som sej själv.

• Avstängd
  • 2012-07-23 16:58
Ursprungligen av kenjon:

Det är inga problem, apparna kommer att finnas kvar.
När du däremot ska uppdatera apparna, måste hon göra det två gånger, en gång inloggad som dej, och en gång inloggad som sej själv.

Byter den inte ut apparna varje gång på iPhonen om dom gör så?
Och den köpta musiken då?

Ursprungligen av LaHe:

Byter den inte ut apparna varje gång på iPhonen om dom gör så?
Och den köpta musiken då?

Apparna finns kvar, försvinner inte, men som kenjon skrev så får man uppdatera 1 gång/inlogg om man vill det.
Musik vet jag inte hur det funkar med.

• Avstängd
  • 2012-07-23 17:11
Ursprungligen av keptang:

Apparna finns kvar, försvinner inte, men som kenjon skrev så får man uppdatera 1 gång/inlogg om man vill det.
Musik vet jag inte hur det funkar med.

Att apparna finns kvar på båda kontona på iTunes vet jag, men på själva telefon då?

Köpt musik på varje konto bör väl vara som för apparna också, problemet är ju om dom inte gör det så måste man ju köpa dom igen... iaf tills iTunes Match kommer även till oss om nånsin...

Ursprungligen av LaHe:

Att apparna finns kvar på båda kontona på iTunes vet jag, men på själva telefon då?

Köpt musik på varje konto bör väl vara som för apparna också, problemet är ju om dom inte gör det så måste man ju köpa dom igen... iaf tills iTunes Match kommer även till oss om nånsin...

Ja, även på i*-enheter.

Så, det är på hennes iPhone jag ska logga in med mitt Appstorekonto?
Jag kan alltså inte tex auktorisera hennes iTunes med mitt login och det funkar den vägen?

Det känns ändå aningen krångligt att hon inte ska kunna uppdatera apparna hon laddat ned via mitt login när hon har sitt egna inställt. För så förstår jag er?

Musiken är ingen fara, den hanterar hon manuellt från min dator.

• Avstängd
  • 2012-07-23 18:19
Ursprungligen av theplague:

Jag kan alltså inte tex auktorisera hennes iTunes med mitt login och det funkar den vägen?

Det känns ändå aningen krångligt att hon inte ska kunna uppdatera apparna hon laddat ned via mitt login när hon har sitt egna inställt. För så förstår jag er?

Hon går in på sin dator, startar iTunes, väljer iTunes Store i vänsterspalten, uppe till höger står då hennes iTunes ID, välj nedpilen där och logga ut, logga sen in med ditt iTunes konto...
Kanske måste man aktivera kontot sen från menyn men det vet jag inte säkert.
Synka mobilen..

Så tror jag man gör och din inloggning i iTunes ligger sen kvar på hennes dator tills hon byter konto igen enligt ovan...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-23 19:26
Ursprungligen av theplague:

Det spelar ingen större roll om du gör det i iTunes eller på telefonen.
Du kan bara ha en inloggning i taget. Kör du ditt login på hennes iTunes blir hon utloggad, och kan inte uppdatera sina appar utan att logga in igen (och då blir din inloggning utloggad).
iTunes kan inte hantera två samtidiga login.

Ok tack, testar det i dagarna.

1
Bevaka tråden