- joakimo
- Medlem ●
- Huddinge
"Many users are reporting difficulties purchasing and downloading OS X Mountain Lion, undoubtedly due to heavy load on Apple's servers."
Tror att det är ganska stor press just nu i App Store. Jag får fel 100
EDIT: Inte bara jag som har problem verkar det som.
Uppgradera.
Men jag har skapat en backup med Time Machine och två olika backuper med CCC som en förberedelse.
Det enda jag funderar på är om det nu går illa, hur återställer man restore-partitionen (repair eller vad den nu kallas) till Lion igen?
Det enda jag funderar på är om det nu går illa, hur återställer man restore-partitionen (repair eller vad den nu kallas) till Lion igen?
Precis, nu finns inte Lion kvar längre på Apple-store för nedladdning. Bra att hänga kvar på den gamla ESD-filen ett tag till
Vilket jävla skämt, fick min kod att lösa in och så säger MAS att koden redan använts??????
Apple behagar skämta på samma sätt med mig. Köpte ny MBA för en vecka sedan och begärde nedladdningskod via Up-To-Date-programmet för en stund sedan. Jag fick koden, men fick felmeddelandet "This code has already been used. Each code may only be used once." vilket känns lite snopet.
Ringde Apple som talade om att de inte ger support på App Store via telefon utan hänvisade till ett webbformulär som lovar svar inom 24 timmar. Jag har skickat in problemet och hoppas att de löser detta snabbt. Vill ha nu!
Apple behagar skämta på samma sätt med mig. Köpte ny MBA för en vecka sedan och begärde nedladdningskod via Up-To-Date-programmet för en stund sedan. Jag fick koden, men fick felmeddelandet "This code has already been used. Each code may only be used once." vilket känns lite snopet.
Ringde Apple som talade om att de inte ger support på App Store via telefon utan hänvisade till ett webbformulär som lovar svar inom 24 timmar. Jag har skickat in problemet och hoppas att de löser detta snabbt. Vill ha nu!
Läs min föregående post
Vilket jävla skämt, fick min kod att lösa in och så säger MAS att koden redan använts??????
Citerar mig själ ifall nån mer råkar ut för det här:
Ringde support och fick reda på att något gott fel i "redeem-kods" genereringen så många har fått samma kod eller felaktig.
Det ska komma en ny kod inom 72 timmar via mail.
Ringde support och fick reda på att något gott fel i "redeem-kods" genereringen så många har fått samma kod eller felaktig.
Det ska komma en ny kod inom 72 timmar via mail.
Trevligt med besked (vilket är mer än vad jag fick när jag ringde), men bedrövligt om man ska behöva vänta i tre dygn. Hoppas de är snabba på att rätta till detta.