Hej!
Allting började med att jag skaffade mig en iphone 3gs för några år sen, och idag har jag hunnit skaffa
en MacBook Pro, Iphone 4S, Ipad 3, Apple tv.. jaa jag börjar bli beroende helt enkelt. Men ändå har jag fortfarande lite andra skit kvar också, som tjejens Sony Ericsson Arc samt en PC. Nästa projekt är tänkt en router, jag har 100mbit från bredbandsbolaget.Nuvarande routern som jag fick med från bredbandsbolaget får jag endast ut 20mbit trådlöst.Därför vill jag uppgradera till en ny router. Jag har ju som sagt ganska många enheter och vill att det ska flyta.
Jag vill helst ha en router som är tillverad av Apple, och jag har kollat lite runt på Time Capsule och airport extreme.
Så några fråger,
1. Time Capsule och Airport Extreme basstation, vilka av dessa passar mig bäst? Om vi nu endast tänker på själva routern, och
att det ska flyta så bra som mjöligt och att få ut det bästa med 100mbits trådlöst, använder aldrig kabel.
2. Är det krångligt om vi har En sony ericsson samt en pc, kan jag även köra trådlöst nätverk där med?
3. Det här är en jättedum fråga, men jag är verkligen inte bra på sånt här och att jag kan så här lite är tack vare all googlandet.
Kan jag ta bort min nuvarande router och endast köra med till exempel antingen med Time Capsule eller en Airport Extreme basstation?
Oj vart en bok här, skulle vara oerhört tacksam om jag kunde få lite svar.
Mvh: Ravve