Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
hej! En arbetskamrat har råkat registrera sitt apple-id i USA, så när jag hjälpte henne att koppla hennes ituneskonto till Visakortet så kan hon inte handla i Appstore. Telefonen tror att den hör till USA och Visat är svenskt!
Jag misstänker att det är så det gått till i alla fall. Telefonen är ny och köpt från 3.
Allt står på Svenska i telefonen, men appstore är på engelska och man kan inte handla på appstore...
Visa-kontot är ju som sagt svenskt.
Kan det ha gått till som jag trodde överhuvud taget?
Borde man i så fall inte kunna ändra uppgifterna, hon vill inte ha någon mer epostadress:(
Det fungerade! Man kunde gå in och ändra land i inställningarna för App-Store.
Vi hade gjort det tidigare, men glömt att godkänna de svenska villkoren.
Det fungerade! Man kunde gå in och ändra land i inställningarna för App-Store.
Vi hade gjort det tidigare, men glömt att godkänna de svenska villkoren.
Min tjej (som jobbar i Danmark) behöver Nordea Danmarks app vilken inte finns på Svenska App Store (vilket är så korkat som det bara kan bli)
Hur gör man? Kan man byta land, ladda ner appen och sen byta tillbaka igen? Finns appen kvar då?
Min tjej (som jobbar i Danmark) behöver Nordea Danmarks app vilken inte finns på Svenska App Store (vilket är så korkat som det bara kan bli)
Hur gör man? Kan man byta land, ladda ner appen och sen byta tillbaka igen? Finns appen kvar då?
Nej tyvärr så enkelt är det inte. Du måste skapa ett nytt gratis apple id för danska app store. Logga in med det och plocka ner programmet. Sen kan du byta mellan app stores genom att logga in med dina 2 olika apple id. Har inte hittet enklare sättet att göra det på.
Växlar ständigt mellan USA och Tyska Apple IDn. T ex LG Appen till min TV finns inte i EU store. Men i USA fanns den.
Struligt i kvadrat det där, varför kan inte appstore gälla för hela EU och så om man väljer svenska så ser man mest bara svenska appar eller danska så ser man dom danska... tror inte varje stat i USA har ett eget appstore vilket det kan jämföras med här.
Struligt i kvadrat det där, varför kan inte appstore gälla för hela EU och så om man väljer svenska så ser man mest bara svenska appar eller danska så ser man dom danska... tror inte varje stat i USA har ett eget appstore vilket det kan jämföras med här.
Det är på gång. Om EU laget går igenom (vilket kan ta sin tid) så ska det vara fritt fram för Apple att ha en App Store för hela EU. Just nu har varje land egna licensinnehavare så måstea Apple göra avtal med varje enskilt land. Det är därför det dröjer för Filmer och Music Match att komma till Sverige.
Det är på gång. Om EU laget går igenom (vilket kan ta sin tid) så ska det vara fritt fram för Apple att ha en App Store för hela EU. Just nu har varje land egna licensinnehavare så måstea Apple göra avtal med varje enskilt land. Det är därför det dröjer för Filmer och Music Match att komma till Sverige.