Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP 7 projekt som fungerar på en dator, men inte en annan?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft ett enormt problem att förflytta ett projekt, som ligger på 6 externa diskar, för att fortsätta arbeta på en annan dator. På den tidigare iMacen hade alla filer kontakt mellan dator respektive externa diskar. Detta förändrades totalt när jag skulle börja jobba på MBP och de ville oavsett inte reconnecta igen. Oavsett om jag valde rätt filer så blev det fel i programmet.

Dator 1
iMac 27"
i5
4GB minne
2TB intern HDD

Dator 2
MBP
i7
8GB minne
240GB SSD

Det jag funderar på är att kopiera installationsmappen på iMacen, alltså där FCP7 är installerat, och ersätta den med den på MBP. Vad tror ni om det?

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-12 21:00

Aldrig suttit i din sits, men jag tror inte installationsmappen skulle göra någon skillnad. Tar för givet att det är samma version av FCP.

Om du har allt i timelinen du behöver för projektet skulle jag istället råda dig (svengelska) Media managera projektet och och skapa en helt ny, organiserad projektmapp med alla klippen du vill ha och sedan lägga över den på laptoppen. Fungerar inte det så är nått riktigt vajsing. Enda som skiljer sig är ju operativsystemet.

Tack för tipset!
Det har jag aldrig prövat. Ska bli spännande, dock tar det för mycket tid just nu så blir om någon vecka, men tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 10:29

Du kan alltid pröva att köra en "Save as…" av projektet och öppna igen.

Alternativt kanske du kan kopiera allting i projektet, skapa ett nytt och klistra in det där.

Jag har en gång varit med om en korrupt sekvens vilket var ett smärre helvete att reda ut. Men till slut fick jag till det.

1
Bevaka tråden