- kim_sv
- Medlem ●
- Jämtland
Har varit i kontakt med utvecklaren till Pirateplayer, som jag förmodar är användaren "brnrdbrk" här på forumet. Schysst kille som svarar snabbt på supportmail och som inte är sen att lägga till efterfrågade funktioner. Verktyget som finns på hemsidan för att hämta ut adressen till strömmarna är även det mycket bra om något klipp inte fungerar i Pirateplayer.
Jag är inte utvecklaren av själva appen utan har hjälpt till med bland annat hemsidan och kompileringen till Mac.
Har varit i kontakt med utvecklaren till Pirateplayer, som jag förmodar är användaren "brnrdbrk" här på forumet. Schysst kille som svarar snabbt på supportmail och som inte är sen att lägga till efterfrågade funktioner. Verktyget som finns på hemsidan för att hämta ut adressen till strömmarna är även det mycket bra om något klipp inte fungerar i Pirateplayer.
En liten besvärande detalj: Jag sitter i ett nätverk där hastigheten är max 2Mbit och eftersom en fil med god kvalitet blir några hundra MB skulle jag vilja att videon börjar spela när VLC ansluter till den (filen ligger på en server i nätverket). Nu laddas först hela filen ner vilket kan ta flera minuter innan den börjar köras.
Borde väl gå att ställa in någonstans?
P.S. Filen laddas ner med Pirate Player och är .flv
Rutan där man väljer vad filen skall heta och var den skall sparas har jag fyllt i. Ändå går det inte Verkar som TV4 täppt till alla luckor den här gången.
Det fungerar fint för mig. (testade precis)
Jag valde ett av de fria avsnitten på TV4Play. Efter att ha hämtat, laddat, valt filnamn och sparat så började nedladdningen.
Jag bor på Filippinerna, kan det ha med det att göra tro? Om jag går in på TV4 Play och väljer program får jag upp den här.
[ATTACH="CONFIG"]31279[/ATTACH]
Jag hade fått för mig att rtmpDump och Pirateplayer kan kringgå dett men så verkar det inte att vara:'(
Någon som har hittat hur man donerar till Pirateplayer-projektet?