- kim_sv
- Medlem ●
- Jämtland
Har varit i kontakt med utvecklaren till Pirateplayer, som jag förmodar är användaren "brnrdbrk" här på forumet. Schysst kille som svarar snabbt på supportmail och som inte är sen att lägga till efterfrågade funktioner. Verktyget som finns på hemsidan för att hämta ut adressen till strömmarna är även det mycket bra om något klipp inte fungerar i Pirateplayer.
Jag är inte utvecklaren av själva appen utan har hjälpt till med bland annat hemsidan och kompileringen till Mac.
Har varit i kontakt med utvecklaren till Pirateplayer, som jag förmodar är användaren "brnrdbrk" här på forumet. Schysst kille som svarar snabbt på supportmail och som inte är sen att lägga till efterfrågade funktioner. Verktyget som finns på hemsidan för att hämta ut adressen till strömmarna är även det mycket bra om något klipp inte fungerar i Pirateplayer.
En liten besvärande detalj: Jag sitter i ett nätverk där hastigheten är max 2Mbit och eftersom en fil med god kvalitet blir några hundra MB skulle jag vilja att videon börjar spela när VLC ansluter till den (filen ligger på en server i nätverket). Nu laddas först hela filen ner vilket kan ta flera minuter innan den börjar köras.
Borde väl gå att ställa in någonstans?
P.S. Filen laddas ner med Pirate Player och är .flv
Rutan där man väljer vad filen skall heta och var den skall sparas har jag fyllt i. Ändå går det inte Verkar som TV4 täppt till alla luckor den här gången.
Det fungerar fint för mig. (testade precis)
Jag valde ett av de fria avsnitten på TV4Play. Efter att ha hämtat, laddat, valt filnamn och sparat så började nedladdningen.
Jag bor på Filippinerna, kan det ha med det att göra tro? Om jag går in på TV4 Play och väljer program får jag upp den här.
[ATTACH="CONFIG"]31279[/ATTACH]
Jag hade fått för mig att rtmpDump och Pirateplayer kan kringgå dett men så verkar det inte att vara:'(
Någon som har hittat hur man donerar till Pirateplayer-projektet?
Även om inte videospelaren fungerar i mac (här finns det ju andra alternativ) så tycker jag att de gjort ett bra jobb
Uppe till vänster, på första sidan, har dom en grön knapp det står Flattr på, tryck där.
Jo jag vet men jag pallar inte. Allt blir segt och till sist stannar allt upp.
Jag bor under perioder i Norge och använder svenska VPN-tjänsten anonine.com, utan problem. Jag kom efter mkt testande fram till att den avancerade och något dyrare OpenVPN-tjänsten de erbjuder fungerade bäst. Här finns en enkel guide för installationen. Förlusten i hastighet är väldigt liten för min del. Klart försumbar.
När jag har spelat in onlineundervisning, hm, så använder jag Skärminspelning i quicktime. Jag har inte lyckats spela in ljudet utan att använda mikrofonen, så det måste vara tyst runtomkring. Det blir ganska tunga filer. /marie
Har just hjälpt en kompis att ominstallera en MBP 2 GHZ Interl Core Duo med 10.6.8
Det mesta har väl gått bra men jag kan inte få Pirateplayer (som jag gillar och därför rekommenderat) att funka. Får bara en ruta med "Det går inte att öppna programmet pirateplayer eftersom det saknas stöd på denna typen av Mac"
Hittar inga systemkrav på deras sida så min fråga är om någon av er vet om det är en för gammal dator eller om det är något tillägg som saknas på denna dator
OK. Erkänner, läste inte hela tråden men jag googlade på "svtget" och det verkar inte nämnas på 99mac så… here I go:
Enklaste sättet jag stött på att spara en svtplay-stream är att browsa fram filmen i fråga, byt ut "play" i URLen till "get" och tryck enter. Nu finns det en länk för nedladdning som du kan klicka på.
Alltså: Vincent- Äppelhållare | SVT Play blir http://www.svtget.se/klipp/192996/vincent-appelhallare istället.