Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonen bara dog

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade just skrivit ett FB inlägg via min iphone 4s. Flyttade över telefonen till ett annat rum och när jag kom tillbaka var all svart.... jag kan inte starta den. Det var 45% batteri kvar. VAD HAR HÄNT?!

Har aldrig tappat telefonen eller dyl.

Den har fungerat problemfritt sen i februari/mars när jag fick den från Halebop förutom 2 ggr i sommar där den har ballat ut lite när jag via fb har gått in på någon länk och förra veckan när kamean var svart någon timme.

Är den död?! Vad göra?!

Mvh Sofiaflickan

Haft den sen i april insåg jag nu...Eller var det maj...

Nu läste jag någonstans att man kan trycka in båda knapparna samtidigt, så nu startade den. Men frågan kvarstår:
Vad hände?
Hur kan man undvika det igen?
Hur gör man när man backupar den?

Förmodligen bara låst sig.

Håll inne hem-knappen och power-knappen i minst 10 sekunder.
Släpp knapparna när du ser att den startar om.

EDIT: den hade låst sig. Inget du kan undvika då det mer eller mindre händer alla någon/några ggr i livet.

Det kan vara hälsosamt med alla mobiler att starta om dem en gång i veckan eller så.

Min erfarenhet av livet...

Det finns två sätt att göra backup. Antingen med ditt iCloud-konto över WiFi. Om du aktiverar det i iCloud-inställningarna så görs det automatiskt backup när du laddar telefonen och den är ansluten till wifi. Det andra är att synka den i iTunes på din dator. Då tas en backup. Dvs om du inte har aktiverat iCloud-backup.

1
Bevaka tråden