Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 3 till DVI-ingång på TV?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har blivit sugen på en Apple TV till sovrummet. Problemet är att tv:n inte har någon HDMI-ingång. Den stöder HD-upplösning och har en DVI-ingång dock. Jag har tidigare kört min MBP till tv:n via minidisplay-port och en HDMI-DVI-kabel med gott resultat.

Min fråga är då om det går att göra likadant med Apple TV:n? Det borde ju funka likadant, men man vet ju aldrig. Ljudet hade jag tänkt ta via den optiska utgången till någon form av hemmabio-anläggning.

Vad tror ni om saken? Det bästa hade givetvis vart att köpa en ny tv istället, men det hade jag tänkt vänta lite med.

Det bör fungera, så länge din TV stöder HDCP och 720p. Men säker kan man nog inte vara utan att prova själv.

https://discussions.apple.com/thread/3640352?start=0&tstart=0

Ok, jag kanske borde låna en Apple tv och prova helt enkelt. Ingen aning om den stöder hdcp. Det enda jag vet är att den klarar hd-upplösning.

Verkar vara väldigt hit or miss, beroende på TVn. Tror också att den enda rätta vägen är att låna en och prova.

1
Bevaka tråden