Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybliven MacBook Air ägare vill gärna se filmklipp på t.ex. Aftonbladet och TV4 play

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2012-08-21 08:26

Jag har precis blivit ägare till en ny MacBook Air 13", 1,8 GHz, 4MB minne och 128 GB disk. Har sökt på olika forum men hittar inget bra inlägg från 2012 för hur jag ska kunna se filmklipp på t.ex. aftonbladet.se eller olika playtjänster utan att det påverkar batteritiden negativt allt för mycket?

Snälla, ha tålamod och guida mig rätt så jag kan använda min nya MBA fullt ut! Tack

Hur batteriet påverkas beror mindre på vad du gör och mer på vad det är för typ av film. Är det Flash så drar det batteri.

Ursprungligen av Jorre74:

Jag har precis blivit ägare till en ny MacBook Air 13", 1,8 GHz, 4MB minne och 128 GB disk. Har sökt på olika forum men hittar inget bra inlägg från 2012 för hur jag ska kunna se filmklipp på t.ex. aftonbladet.se eller olika playtjänster utan att det påverkar batteritiden negativt allt för mycket?
Snälla, ha tålamod och guida mig rätt så jag kan använda min nya MBA fullt ut! Tack

Ditt batteri kommer att påverkas på samma sätt som för alla andra. Aftonbladet använder sig av Flash-tekniken, vilket betyder att du tappar väsentligt i batteritid när du använder deras videofunktion. Detsamma gäller t.ex. TV4 Play.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2012-08-21 09:35

Tack för svar!

Men har det inte kommit någon ny lösning för att titta på filmklipp som använder sig av flash utan att det ska påverka batteritiden allt för mycket, när jag tittat på gamla inlägg i div forum så skulle man inte installera flash-stöd från Adobe utan ta massa andra genvägar för att kunna se filmklipp som använder sig av flash?

För att summera mitt behov, vad är den senaste lösningen för att kunna se film/filmklipp som använder sig av flash och ska påverka min batteritid negativt på minsta möjliga sätt, är det t.ex. ok att installera stödet från Adobe eller ska jag välja en annan lösning?

Tack

Ursprungligen av Jorre74:

...Men har det inte kommit någon ny lösning för att titta på filmklipp som använder sig av flash...

Nej. Om sajten använder Flash så behöver du Flash (i någon form, se nedan)

Det du kanske tänker på är att vissa sajter numera använder HTML5 i stället för Flash för att visa video. Men då är det ju inte Flash längre.

Ursprungligen av Jorre74:

...installera stödet från Adobe eller ska jag välja en annan lösning?...

Finns ingen annan lösning.

Jo, du kan använda Chrome som webbläsare. Där är Flash inbyggt, så du slipper installera det separat. Men även om det är inbyggt, så är det ju ändå fortfarande Flash, och drar lika mycket ström.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2012-08-21 13:12

Tack, det var precis ett sådant svar jag var ute efter! Nu kan jag fortsätta att njuta av min MBA.

1
Bevaka tråden