Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan de inte lyckas knäcka koden till Apple tv3?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De har lyckats så man kan jailbreaka: iphone, iphone 3, iphone 3gs, iphone 4, iphone 4S, samma med apple tv 1 och 2...

Men varför lyckas det inte med det?

Så får de knäcker hur man gör så ska i alla fall jag gå och köpa en...Någon mer som har samma tankar?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-21 15:59
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-21 16:03
Ursprungligen av Vassius:

Eller?
Confirmed: Apple TV 3 jailbreak is in the works

ATV3 skiljer sig i hårdvara från tidigare modeller, och även om den använder samma/liknande chip som tex iPad 3 så är OS:et inte den samma.

Jag tror att det absolut är möjligt, men det måste läggas många timmar på det och det är väl där det har brustit. Mitt råd är att köpa en tvåa eller helt enkelt låta bli om man absolut måste ha jailbreak. Annars finns det andra roliga medialösningar.

Apple tv har ju varken appar eller webbläsare, svårt att hitta nånstans att exekvera kod då tydligen. Ända vägen in är väl genom att hacka bootloadern och ladda in en hemgjord firmware. Om jag inte minns fel så har atv3 en helt egen, unik bootloader från alla andra iOS-enheter. Själv har jag gett upp hoppet litegrann.. Men det funkar ju kanon att airplaya till den

1
Bevaka tråden