Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag tycker Dropbox är enklast.Sen kan du öppna PDFen i t ex iBooks. Annars maila. Eller om appen du vill använda PDFen i stöder filöverföring i iTunes, som t ex UPAD gör.
Ska du bara läsa pdf så kan du ju få dom i iBooks genom att 'dra' dom till iTunes
Vill du anteckna i pdf:en på iPaden så kan du till exempel använda GoodReader
ok. Har redan Dropbox som jag använder för att lägga över bilder till en Windows-dator.
Hur gör jag då, måste jag ha ett nytt Dropbox konto för att lägga över pdf-filerna till min iPad.
Ja som ni förstår är jag en tvättäkta amatör.
Du kan även koppla appen GoodReader till ditt Dropbox-konto och slippa "ta omvägen" via Dropbox-appen (om du vill anteckna på PDF:en, söka i PDF:en osv. )
GoodReader är riktigt bra för att hantera dokument över huvud taget!
Ja, iBooks. Men den skulle jag tro merparten redan har installerad eftersom App Store frågar om man vill installera den första gången man startar. Annars är den ju ändå gratis, så...
Om man som jag inte vill ha mer än man behöver så kanske iPhoto är bättre eftersom man inte kan göra sig av med Bilderappen. Men iBooks behöver jag inte och har den därför inte.
Om man regelbundet ska läsa pdf är nog iBooks bäst. För enstaka filer är det nästan lättare att bara maila filen till sig själv och Mail kan öppna filen direkt.