Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appar kan inte alltid uppdateras

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-08-23 12:20

Har en iPhone 4 med 5.0.1. Ibland när jag går in på Appstore och ska uppdatera appar så får jag fylla i lösenord och den hoppar ut och det kommer fram tomma bars precis som när den ska börja ladda hem apparna. Sen händer ingenting. Ingen aktivitet på datan och det står bara "Väntar" under de appar som ska uppdateras. Efter nån timme kan det ploppa upp "Kunde inte ansluta till Appstore". Har testat att logga in och ut ur Apple ID:et igen, startat om telefonen etc men det hjälper inte. Sen några dagar senare kan det helt plötsligt fungera som vanligt igen.

Någon idé på vad som kan spöka?

Uppdatera till iOS 5.1.1?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-08-24 14:22
Ursprungligen av keptang:

Uppdatera till iOS 5.1.1?

Ser det inte som behövligt då jag inte kan relatera det till specifikt den iOS-versionen eftersom det fungerat som vanligt förut.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Kallar du det problem? Jag är väldigt restriktiv på att uppgradera program genom AppStore efter att iPoden uppdaterat ihjäl flera program. Den hade helt enkelt kört in nya versioner utan att kolla om de funkade på den iOS-versionen. Samma sak har hänt på Macen (fast inte genom AppStore). Det sägs att de tidigare versionerna finns i iTunes, men den iTunes som de ligger i fungerar inte längre mot iPoden på grund av... uppgradering.

Ibland tycker jag att iOS-enheterna har irriterande kort livslängd. Inte nog med att man inte kan skaffa nya program efter ett tag, men den har ihjäl de gamla för mig också.

Så med tanke på det så borde du inte oroa dig mycket över att du misslyckas med att uppgradera program. Ibland är det värre att lyckas.

För mig är det ett problem ja eftersom jag aldrig haft problemet du beskriver.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-24 15:10
Ursprungligen av CEk:

Ser det inte som behövligt då jag inte kan relatera det till specifikt den iOS-versionen eftersom det fungerat som vanligt förut.

Det är ett känt och dokumenterat fel. Avhjälptes i nästa uppdatering av iOS. Det var ett fel med den databas i mobilen som höll reda på vilka versioner som skulle uppdateras. Du kunde även få felmeddelanden om att vissa appar inte kunde köpas när du gjorde en uppdatering. Mitt råd - som keptang - är att uppdatera.

Kallar du det problem? Jag är väldigt restriktiv på att uppgradera program genom AppStore efter att iPoden uppdaterat ihjäl flera program. Den hade helt enkelt kört in nya versioner utan att kolla om de funkade på den iOS-versionen. Samma sak har hänt på Macen (fast inte genom AppStore). Det sägs att de tidigare versionerna finns i iTunes, men den iTunes som de ligger i fungerar inte längre mot iPoden på grund av... uppgradering.

Ibland tycker jag att iOS-enheterna har irriterande kort livslängd. Inte nog med att man inte kan skaffa nya program efter ett tag, men den har ihjäl de gamla för mig också.

Så med tanke på det så borde du inte oroa dig mycket över att du misslyckas med att uppgradera program. Ibland är det värre att lyckas.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-24 13:59

Appar som man har uppdaterat, ligger kvar i Papperskorgen. Bara att dra ut dem därifrån, om man inte har tömt den innan.

1
Bevaka tråden